Încă o dovadă că noul coronavirus a fost creat în laborator? Acum, oamenii de știință au descoperit că virusul conține o mică bucată de ADN care se potrivește cu secvența patentată de ModeRNA cu TREI ANI înainte de începutul pandemiei, informează The Daily Mail.

• Potrivire genetică descoperită în locul de scindare a furinei pe proteina spike.
  • Secvența genetică corespondentă a fost patentată de ModeRNA, anterior pandemiei de SARS-CoV-2, în scopuri de cercetare a cancerului.
  • Cercetătorii spun că există o șansă din 3 trilioane ca noul coronavirus să fi dezvoltat codul în mod natural. Este, practic, imposibil să fi apărut pe cale naturală.

Au apărut noi dovezi care întăresc ideea că SARS-CoV-2 a fost creat în laborator, după ce oamenii de știință au găsit material genetic deținut de Moderna în proteina spike a virusului.

Cercetătorii au identificat un mic fragment de cod care este identic cu o parte dintr-o genă patentată de producătorul vaccinului cu trei ani înainte de pandemie.

Acesta a fost descoperit în punctul de scindare a furinei, specific SARS-CoV-2 - elementul care îl ajută să infecteze atât de bine oamenii și care îl diferențiază de alte coronavirusuri.

Structura a fost unul dintre punctele centrale ale dezbaterii privind originea virusului, unii oameni de știință susținând că nu ar fi putut fi obținută în mod natural.

Echipa internațională de cercetători sugerează că virusul ar fi putut suferi o mutație care să-l doteze cu un punct de scindare a furinei în timpul experimentelor de laborator pe celule umane.

Aceștia susțin că șansele ca secvența Moderna să fi apărut întâmplător prin evoluție naturală sunt de 1 la 3 trilioane.

SARS-CoV-2, care cauzează Covid, conține toate informațiile necesare pentru a se răspândi în aproximativ 30.000 de litere de cod genetic, cunoscut sub numele de ARN. Virusul are în comun cu o secțiune genetică deținută de Moderna o secvență de 19 litere specifice. Douăsprezece dintre aceste litere comune alcătuiesc structura locului de scindare a furinei la SARS-CoV-2, restul fiind o potrivire cu nucleotide dintr-o parte apropiată a genomului.

Moderna a depus brevetul în februarie 2016, din partea diviziei sale de cercetare a cancerului, arată documentele. Secvența brevetată este parte a unei gene numite MSH3, despre care se știe că influențează modul în care celulele deteriorate se repară în organism. Aceasta a fost aprobată pe 7 martie, în anul următor.

În cel mai recent studiu al lor, publicat în Frontiers in Virology, cercetătorii au comparat structura noului coronavirus cu milioane de proteine secvențiate dintr-o bază de date online.

Virusul este alcătuit din 30.000 de litere de cod genetic care conțin informațiile de care are nevoie pentru a se răspândi, cunoscute sub numele de nucleotide.

Analiza genomului original al SARS-CoV-2 a relevat că virusul are o secvență de 19 litere identică cu o secțiune genetică deținută de Moderna, care are un total de 3.300 de nucleotide.

În studiul coordonat de dr. Balamurali Ambati, de la Universitatea din Oregon, cercetătorii au afirmat că este posibil ca respectivul cod să fi fost introdus inițial în genomul Covid prin intermediul unor celule umane infectate care exprimau gena MSH3.