ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Președintele Adunării Generale a Organizației Națiunilor Unite (UNGA) a aprobat declarația neobligatorie a ONU privind prevenirea, pregătirea și răspunsul în caz de pandemie (PPPR), fără un vot al întregii adunări și cu obiecțiile a 11 națiuni, potrivit The Defender.

Criticii au calificat declarația, care urmărește să creeze o autoritate mondială în caz de pandemie cu puterea de a impune blocarea, vaccinarea universală și cenzura "dezinformării", drept "ipocrizie" și "nebunie".

Aprobarea a venit în cadrul unei reuniuni la nivel înalt privind PPPR. Dar ce înseamnă declarația în practică?

Pentru susținători, declarația reprezintă un pas esențial către o coordonare globală în domeniul prevenirii pandemiilor și al sănătății publice.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), aceasta "reprezintă o oportunitate ... de a preveni și de a ne pregăti pentru pandemii și consecințele acestora, folosind o abordare care implică toate sectoarele guvernamentale".

De asemenea, OMS a precizat că PPPR urmărește "să aplice lecțiile învățate din pandemia COVID-19" și "vine în contextul în care lumea se confruntă cu multiple crize umanitare și climatice care amenință viețile și mijloacele de trai în întreaga lume".

Într-o declarație, directorul general al OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, a declarat: "Dacă COVID-19 nu ne-a învățat nimic altceva, este că atunci când sănătatea este în pericol, totul este în pericol". El a făcut legătura între PPPR și Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale ONU, afirmând că liderii mondiali ar trebui "să arate că au învățat lecțiile dureroase ale pandemiei".

Avocatul Lawrence Gostin, șeful Centrului de Colaborare cu OMS de la Universitatea Georgetown - o figură cheie care "joacă un rol esențial în culisele negocierilor" pentru "tratatul pandemic" propus și pentru amendamentele la Regulamentul Sanitar Internațional (2005) (RSI) - a declarat că reuniunea la nivel înalt "este cea mai bună șansă a noastră de a obține sprijinul și implicarea profundă a șefilor de stat și de guvern".

Alți experți au avut o opinie diferită. Scriitorul și podcasterul Frank Gaffney, fondatorul și președintele Centrului pentru Politici de Securitate, a declarat pentru The Defender că este "foarte îngrijorător" faptul că ONU și OMS "vor încuraja și mai mult, dacă nu chiar vor autoriza, un fel de capacitate permanentă sau autoritate din partea lor de a dicta, în esență, ce constituie urgențe".

"Nu se poate evita faptul că se va face în detrimentul suveranității diferitelor națiuni cărora li se va spune ulterior că au o situație de urgență și li se va spune ce trebuie să facă în această privință", a adăugat el. "Acest lucru este fără precedent".

Gostin a declarat că "negociatorii nu știu cum să găsească un echilibru între responsabilitate și suveranitate atunci când pun în aplicare instrumente precum PPPR, RSI sau "tratatul privind pandemia".

Scriind pentru Brownstone Institute, Dr. David Bell, medic de sănătate publică, consultant în domeniul biotehnologiei și fost director al Global Health Technologies la Intellectual Ventures Global Good Fund, a declarat că "principalul obiectiv" al PPPR "este de a susține" "tratatul privind pandemia" și amendamentele la RSI aflate în prezent în curs de negociere de către statele membre ale OMS.

Bell a precizat că este în vigoare o "procedură de tăcere", "ceea ce înseamnă că statele care nu răspund vor fi considerate susținătoare ale textului". El a spus că textul este "în mod clar contradictoriu, uneori eronat și adesea destul de lipsit de sens" și că este menit să centralizeze puterea OMS.

Bell a declarat pentru The Defender: "Declarația nu a fost scrisă cu intenții serioase, ci este în esență o retorică goală care promovează o centralizare continuă a controlului pe care ONU și OMS o caută în mod deschis, în detrimentul democrației, drepturilor omului și egalității".

Francis Boyle, J.D., Ph.D., expert în arme biologice și profesor de drept internațional la Universitatea din Illinois, care a redactat Legea antiterorism privind armele biologice din 1989, a fost de acord. "Aceleași persoane care au redactat tratatul privind pandemia și amendamentele RSI au redactat documentul PPPR", a declarat Bell pentru The Defender.

"Aceasta este o presiune pe toată linia pentru ca întreaga Organizație a Națiunilor Unite, agențiile sale specializate și organizațiile sale afiliate, să susțină și să sprijine statul polițienesc medical și științific totalitar globalist și totalitar la nivel mondial propus de OMS", a spus el.

Reuniunea la nivel înalt de astăzi a inclus discursuri programate din partea a 158 de reprezentanți naționali, inclusiv președinții sau prim-miniștrii din 34 de țări și, reprezentând SUA, secretarul de stat Anthony Blinken.

Printre participanții la discuții s-au numărat ministrul german al sănătății, Dr. Karl Lauterbach, și reprezentanți ai Organizației pentru Inovare în Biotehnologie.

Ce prevede Declarația
Textul final al declarației politice PPPR, datat 1 septembrie, include declarații și propuneri care acoperă o serie de aspecte, de la vaccinare la așa-numita "dezinformare".

Potrivit declarației, "pandemiile necesită un leadership oportun, urgent și continuu, solidaritate globală, cooperare internațională sporită și angajament multilateral ... pentru a pune în aplicare acțiuni coerente și solide la nivel național, regional și global, bazate pe știință ... pentru a consolida prevenirea, pregătirea și răspunsul la pandemii".

Afirmând că "sănătatea este o condiție prealabilă pentru toți" și un indicator al "dezvoltării durabile", declarația face apel la:

Vaccinarea universală: Declarația își exprimă "profunda îngrijorare" cu privire la scăderea ratelor de vaccinare la nivel mondial și include un angajament de sprijinire a "cercetării și dezvoltării de vaccinuri și medicamente, precum și a măsurilor preventive și a tratamentelor pentru bolile transmisibile și netransmisibile".

"Imunizarea de rutină este una dintre cele mai eficiente și rentabile intervenții de sănătate publică cu cea mai mare acoperire și cu rezultate demonstrate în domeniul sănătății", se afirmă în declarație, subliniind totodată "rolul important jucat de sectorul privat în cercetarea și dezvoltarea de medicamente inovatoare", inclusiv vaccinuri.

Declarația solicită îmbunătățirea "imunizării de rutină, a vaccinării și a capacităților de informare, inclusiv prin furnizarea de informații bazate pe dovezi privind promovarea încrederii, absorbția și cererea" și "extinderea acoperirii cu vaccinuri pentru a preveni izbucnirile, precum și răspândirea și reapariția bolilor transmisibile".

Face permanente competențele "temporare" ale COVID-19: Declarația își exprimă "îngrijorarea cu privire la apariția și reapariția continuă a bolilor predispuse la epidemii", afirmând "necesitatea [...] de a valorifica lecțiile învățate și cele mai bune practici din pandemia COVID-19", inclusiv "transformarea, dacă este cazul, a capacităților extinse temporar" dezvoltate în timpul pandemiei "în capacități permanente într-un mod durabil".

Solicită o supraveghere sporită și documente de sănătate digitale, cum ar fi pașapoartele pentru vaccinuri: Declarația "recunoaște ... potențialul tehnologiilor digitale în domeniul sănătății" în "punerea în aplicare și susținerea măsurilor de sănătate și consolidarea eforturilor naționale de răspuns" la pandemii și urgențe sanitare.
Tehnologiile digitale, cum ar fi pașapoartele pentru vaccinuri, reprezintă o componentă-cheie a modificărilor RSI aflate în curs de negociere. Declarația, la rândul său, afirmă, de asemenea, necesitatea unor "sisteme de alertă timpurie" și a unei "abordări integrate One Health", pentru "un răspuns cât mai rapid și mai adecvat" la pandemii și urgențe sanitare.

Posibila cenzură a rețelelor sociale: Declarația își exprimă "îngrijorarea că dezinformarea și dezinformarea în domeniul sănătății au avut un impact negativ asupra serviciilor de imunizare de rutină la nivel global".
În consecință, declarația solicită "măsuri pentru a contracara și a aborda impactul negativ al dezinformării, dezinformării, discursului de ură și stigmatizării legate de sănătate, în special pe platformele de socializare ... inclusiv pentru a contracara ezitarea în materie de vaccinare ... și pentru a încuraja încrederea în sistemele și autoritățile de sănătate publică".

Solicită finalizarea "tratatului privind pandemiile" și a modificărilor RSI: Declarația "încurajează" încheierea negocierilor privind amendamentele RSI și "tratatul privind pandemia", sugerând că acest lucru va asigura "accesul durabil, accesibil, corect, echitabil, eficace, eficient și oportun la contramăsuri medicale", inclusiv la vaccinuri.

Veți plăti pentru acest lucru: Declarația "salută lansarea Fondului pentru pandemii" pentru "finanțarea investițiilor esențiale" pentru pregătirea și răspunsul la pandemii, la un cost de 30 de miliarde de dolari pe an. Acest preț include un "deficit estimat de 10 miliarde de dolari în noi finanțări externe pe an, în afara nivelurilor actuale de asistență oficială pentru dezvoltare" - și anume, cotizațiile plătite de statele membre ale OMS.
 
Potrivit lui Bell, "OMS a remarcat în 2019 că pandemiile sunt rare și nesemnificative în ceea ce privește mortalitatea generală din ultimul secol", dar, "OMS și întregul sistem al ONU consideră acum pandemiile o amenințare existențială și iminentă".

El a spus că acest lucru este important, deoarece "Ei cer mult mai mulți bani decât se cheltuiesc pentru orice alt program internațional de sănătate", ceea ce va "oferi o mare bogăție unor oameni" și mari puteri pentru guverne, care pot fi folosite pentru a "reimpune aceleași răspunsuri care tocmai au provocat cea mai mare creștere a sărăciei și a bolilor din timpul vieții noastre".

"În mod logic, pandemiile vor deveni mai frecvente doar dacă cineva intenționează să le facă să fie așa (deci ar trebui să ne întrebăm ce se întâmplă)", a scris Bell.

Bell a mai spus că, deși declarația face declarații de bun-simț cu privire la probleme precum drepturile femeilor și educația, aceasta se contrazice pe sine, susținând restricții de tip COVID-19, inclusiv "închiderea școlilor și aruncarea disproporționată a femeilor în afara muncii și în sărăcie".

Jurnalistul independent James Roguski a declarat pentru The Defender: "Marile prejudicii care au fost cauzate de terapiile și vaccinurile aprobate fac ca ipocrizia" declarației să devină o ipocrizie.

11 țări s-au opus declarației

Consensul asupra PPPR nu este universal. Într-o scrisoare din 17 septembrie adresată lui Dennis Francis, președintele Adunării Generale a ONU, co-semnată de reprezentanții a 11 țări, au fost exprimate "preocupările legitime" "ale unui număr mare de țări în curs de dezvoltare au fost ignorate".

Cele 11 țări sunt Belarus, Bolivia, Cuba, Republica Populară Democrată Coreeană, Eritreea, Republica Islamică Iran, Nicaragua, Federația Rusă, Republica Arabă Siriană, Venezuela și Zimbabwe.

Scrisoarea lor a spart "procedura tăcerii", afirmând: "Delegațiile noastre sunt convinse că acesta nu este un mod de a gestiona negocierile multilaterale și interguvernamentale pe teme de mare importanță pentru comunitatea internațională, în special pentru țările în curs de dezvoltare.