După ce, la finele lui aprilie, Virgil Popescu, ministrul Economiei anunța că la Romarm  a fost pusă în funcțiune prima linie automatizată pentru producția de măști, acum linia a fost oprită ”temporar” în urma unei situații mai mult decât complicate.


Premierul Ludovic Orban a anunțat, joi, că i-a solicitat ministrului Apărării să demareze o anchetă referitoare la motivele pentru care a fost oprită temporar producția de măști la fabrica Romarm."I-am solicitat domnului ministru o anchetă pentru a verifica care sunt motivele pentru care a fost oprită temporar producția și evident, sunt convins că domnul ministru va lua toate deciziile care se impun pentru a relua producția și a putea asigura piața românească din producția internă", a spus Ludovic Orban.

Potrivit Observatornews, producția de măști ar fi oprită, pentru că liniile de producție aduse din China și achizionate cu un milion de dolari nu funcționează adecvat, astfel încât, până acum, statul român nu a vândut nicio mască din producția proprie.Ludovic Orban, aflat joi la Titu, în județul Dâmbovița, a fost întrebat de reporteri unde este fabricată masca pe care o poartă. „Nu știu, este o mască ce mi-a fost pusă la dispoziție de Secretariatul General al Guvernului, e o cutie de măști, nu m-am uitat, dar se fabrică în România măști chirurgicale. De asemenea, s-au avizat trei companii să fabrice măști FPP2", a mai spus premierul. 

Conform sursei citate, cele patru linii de producție - trei pentru măști chirurgicale, una pentru măști N95 – ”au fost aduse din China cu un avion al forțelor aeriene din Ucraina”, iar o firmă controlată de mai mulți italieni ”a încasat aproape un milion de dolari de la România ca să importe echipamentele, însă nu și-a asumat și instalarea lor”.
 
Directorul Romarm, Gabriel Țuțu, a declarat însă că mașina pentru confecționat măști pentru față de tip N95 s-a defectat încă din data de 29 aprilie, ziua când însuși premierul Ludovic Orban venise în vizită.
 
Într-un raport citat de Observator, se menționează că producția de la Romarm „e cu mult în afara limitelor prevăzute în contract, funcționarea mașinilor e instabilă și necesită opriri frecvente, iar nivelul de rebuturi afectează productivitatea”.