Piloții Escadrilei 53 Vânătoare din cadrul Forțelor Aeriene Române execută, pentru prima dată pe teritoriul național, misiuni de realimentare în aer a avioanelor F-16 Fighting Falcon, anunță un comunicat al Ministerului Apărării.

Operațiunile de realimentare se realizează cu un avion cisternă KC-135 Stratotanker, aparținând 100th Air Refueling Wing din cadrul USAFE (United States Air Forces in Europe), avion special destinat pentru realizarea realimentării în aer a avioanelor cu reacție.



Zborurile de realimentare se execută la o altitudine de aproximativ 7000-10.000 m, atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte. Autonomia de zbor a aeronavelor de luptă F-16 Fighting Falcon este de aproximativ trei ore, iar după realimentarea în aer, proces care durează câteva minute, timpul de zbor crește cu două ore.

Desfășurarea unei astfel de operațiuni implică o sincronizare perfectă, între aeronava care este realimentată,denumită generic „aeronavă primitoare”, și aeronava cisternă. Pentru a realiza această sincronizare, „aeronava primitoare” trebuie să se poziționeze la câțiva metri în spatele aeronavei cisternă și mai jos decât aceasta și să zboare cu aceeași viteză și înălțime pe tot parcursul procesului de transfer al combustibilului. Atât aeronava cisternă cât și aeronava (sau aeronavele) primitoare vor zbura în formație standard și vor fi permanent sub controlul și monitorizarea structurilor de dirijare ale traficului aerian, responsabile de controlul și siguranța zborurilor în zona sau ruta respectivă.



Operațiunea se realizează prin intermediul unui sistem care asigură cuplarea aeronavei cisternă cu aeronava primitoare și transferul combustibilului. Sistemul este compus în principal din pompe, conducte rigide (sau flexibile) telescopice aflate la bordul aeronavei cisternă, precum și prize (cuple) de admisie a combustibilului dispuse pe aeronavele care sunt realimentate.

Un operator aflat la bordul aeronavei cisternă inițiază transferul combustibilului când sunt îndeplinite toate condițiile necesare de siguranță și are aprobarea pilotului aeronavei primitoare pentru începerea operațiunii. Pe timpul desfășurării acesteia, operatorul trebuie să mențină o legatură radio permanentă, pe o frecvență radio dedicată atât cu pilotul aeronavei care este realimentată cât și cu echipajul aeronavei cisternă.  



Piloții români au primit calificarea pentru realizarea unor astfel de proceduri în cadrul Cursului de trecere pe aeronava de luptă F-16 Fighting Falcon, în Portugalia.

Foto/Video: Forțele Aeriene Române



2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.