Partidul Național Țărănesc Maniu-Mihalache cere amendarea proiectului legilor învățământului

Partid care militează pentru valorile creștin-democrate, ale moralei creștine și dreptății sociale, PNȚ-MM constată că proiectul Guvernului propune - într-un document în care în mod firesc ideologiile n-ar putea fi invocate decât pentru a fi respinse - o ideologizare cu totul neacceptabilă a educației și învățământului.
Credem că instituirea obligației de a promova prin forța legii
„diversitatea sexuală” în școlile publice, de a ne determina copiii să consimtă
că sexele sunt fluide și interschimbabile, constituie o încercare de a afecta
în mod profund valorile fundamentale multiseculare ale societății noastre:
culturale, religioase, tradiționale etc. „Ideologia de
gen”, cu care proiectul operează în sensul amintit, este o construcție
ideatică, cu pretenții culturale și „progresiste”. Ea este în egală măsură și pe
contrasens cu biologia, cu antropologia și cu firescul normalității constând în
alteritatea complementară bărbat/ femeie.
Țară cu profundă vocație creștină și europeană, România este membră a
Consiliului Europei și a Uniunii Europene. Iar apartenența ei la cele două
instituții europene vorbește despre deplina noastră comunitate de valori și principii
inclusiv în materia drepturilor fundamentale și a educației și învățământului.
Un exemplu, de altfel poate cel mai relevant, sunt chiar tratatele în materia
drepturilor omului și educației, din care cităm extrem de rezumativ:
Convenția
europeană a drepturilor omului, art. 12 - Dreptul la căsătorie - "Începând cu vârsta
stabilită prin lege, bărbatul și femeia au dreptul de a se căsători și de a
întemeia o familie conform legislației naționale ce reglementează exercitarea
acestui drept”); Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, art. 14
paragr. (3) - „Dreptul părinților de a asigura educarea și instruirea copiilor
lor, potrivit propriilor convingeri religioase, filozofice și pedagogice, este
respectat în conformitate cu legile interne care reglementează exercitarea
acestora”.
Semnalăm de asemenea că, cum tocmai am citat, tratatele europene - și asemenea lor și Constituția și legile noastre - vorbesc despre "convingerile religioase” ale persoanelor, iar nu despre „dogme religioase”, cum o face proiectul legilor învățământului într-un limbaj profund ideologizant și el, specific regimului comunist. O asemenea formulare este nu doar vetustă și nefericită, dar mai și face inaplicabilă prin sine principiul fundamental din proiect al independenței învățământului față de ideologii (Legea învățământul preuniversitar, art. 3).
PNȚ-MM apreciază în mod deosebit
recenta luare de poziție a Cultelor religioase din România pe această temă, și
le asigură că se va face ecou și al punctului lor de vedere în demersurile pe
care conducerea partidului le va iniția.
Față de toate cele arătate, cerem Guvernului să aducă cât mai curând posibil
amendamentele ce se impun documentelor la care ne-am referit. Valorile
culturale, creștine și ale modului nostru de viață sunt fondatoare ale unei
civilizații seculare care a plătit deja în istorie un preț prea dureros ca să
mai fie cazul să mai plătească încă și prin legi adoptate la acest început de
mileniu.
Mircea Taloș - președinte executiv al
PNȚ-MM
Liviu Petrina – președintele Senatului PNȚ-MM

la lupta pentru Adevăr!
Pe același subiect

Celine Dion și-a anulat 40 de concerte din motive de sănătate. Cum arată starul vaccinist și satanist în prezent: FOTO

Cum s-a întors Roata în Ucraina

Cercetătorul CNSAS care îl acuza pe Patriarh de colaborare cu Securitatea îl apără pe Bănescu. Documentul care-l anihilează pe calibanul Hodor: Cancelarul lui Nicolae Ceaușescu, Silviu Curticeanu, a intermediat vânzarea sașilor și evreilor. FACSIMIL
Recomandările noastre
Secțiuni: Educație Politic Prima pagină Știri
Persoane: Iuliu Maniu
Locații: România
Subiecte: Sistemul de învățământ
Organizații: PNȚ
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)