Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a oficiat marți Sfânta Liturghie la Catedrala Patriarhală, în prezența a sute de credincioși care au venit să sărbătorească Nașterea Domnului nostru Iisus Hristos.

„Sărbătoarea Nașterii Domnului ne descoperă iubirea nesfârșită și mai presus de înțelegere a lui Dumnezeu față de oameni”, a spus Patriarhul României în prima zi de Crăciun, potrivit basilica.ro.

Laboratorul ImunoMedica


În omilia sa, Părintele Patriarh a explicat că nașterea Mântuitorului Iisus Hristos reprezintă „nașterea Fiului cel veșnic al Tatălui ceresc Care din iubire pentru oameni și pentru mântuirea lor S-a făcut tocmai ceea ce iubea: adică Om”.

Cel veșnic devine Om în timp,
Cel necuprins Se face cuprins în pântecele Fecioarei,
Cel nedescris Se face descriptibil,
Cel inaccesibil Se face apropiat și locuiește printre oameni.

În continuare, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române a reflectat la cântările liturgice din această perioadă a anului și a subliniat că acestea ne arată că „pământul oferă Pruncului Iisus peștera, cerul oferă steaua, magii oferă daruri, iar noi oamenii oferim pe Fecioara care naște pe Pruncul Iisus fără să fi cunoscut bărbat, pentru că El S-a zămislit de la Duhul Sfânt și din Fecioara Maria”.

Potrivit Preafericirii Sale, nașterea Domnului Iisus Hristos este „o binecuvântare pentru oameni, dar și pentru întreg Universul”.

„Prin faptul că Pruncul Iisus Se naște din Fecioară sfințește natura umană din interiorul ei, prin faptul că Iisus Hristos Se naște dintr-o peșteră sfințește natura pământului, prin faptul că este culcat într-o iesle unde se afla hrana animalelor sfințește regnul vegetal și în același timp regnul animal”.

„Sfințește natura întreagă pentru că de aceea a venit: să sfințească lumea și să o prezinte ca dar lui Dumnezeu Tatăl după ce o sfințește în modul desăvârșit prin jertfa Sa pe cruce”, a mărturisit Părintele Patriarh Daniel.

Predica Patriarhului României a cuprins și o prezentare a simbolismului darurilor oferite de cei trei magi, deoarece prin acestea „se recunoaște identitatea, demnitatea și slujirea pe care o va avea Pruncul Iisus”:

„Aurul este oferit Pruncului Iisus pentru că El este împăratul veacurilor”.

„I Se oferă tămâie pentru că este Dumnezeu și aproape în toate religiile tămâia se aduce ca semn de rugăciune, cinstire și mulțumire lui Dumnezeu, dar și pentru că este mare preot Care Se aduce pe Sine jertfă pentru păcatul lumii”.

„I se aduce și smirnă, întrucât smirna era folosită în tradiția orientală pentru a pregăti, împreună cu aloe, îmbălsămarea celor adormiți. Aceasta înseamnă că Împăratul, Fiul Cel veșnic Care Se face Om, va trece prin moarte pentru a dărui oamenilor Învierea și viața veșnică”.