ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Gigantul farmaceutic Pfizer a acordat în 2021 numeroase subvenții asociațiilor medicale, grupurilor de consumatori și organizațiilor pentru drepturile civile cu scopul de a crea aparența unui sprijin larg pentru mandatele de vaccinare COVID-19, a relatat jurnalistul de investigație Lee Fang, citat de The Defender.

Noile dezvăluiri de la Pfizer, postate de Fang pe Substack-ul său, arată că multe dintre aceste aceleași grupuri primeau bani de la Pfizer în timp ce promovau ideea că vaccinurile cu ARNm COVID-19 erau "sigure și eficiente", în ciuda lipsei de date științifice care să susțină aceste afirmații.

Printre grupurile proeminente de pe lista extinsă a celor care au primit fonduri de la Pfizer în timp ce promovau vaccinarea obligatorie se numără Liga Urbană din Chicago, Academia Americană de Pediatrie (AAP), Liga Națională a Consumatorilor, Parteneriatul pentru Imunizare, Asociația Farmaciștilor Americani, Colegiul American de Medicină Preventivă, Academia de Farmacie Managerială, Societatea Americană de Patologie Clinică și Colegiul American al Medicilor de Urgență.

"Aceste grupuri stabilesc natura dezbaterii", a declarat Fang comediantului și comentatorului politic Russell Brand într-un episod recent al emisiunii "Stay Free". "Ele apar în mass-media, creează evenimente și creează un discurs care pare autentic, care pare organic, dar care aduce beneficii pentru rezultatele financiare ale binefăcătorilor lor, ale unor companii precum Pfizer."

Fang a declarat că multe dintre aceste organizații, în special organizațiile pentru drepturile civile, precum Chicago Urban League sau National Consumers League - care are de fapt un lobbyist Pfizer în consiliul de administrație - au o influență puternică tocmai datorită statutului lor independent.

"Afectează modul în care autoritățile de reglementare văd aceste probleme și modul în care le vede publicul. Atunci când văd aceste grupuri terțe care au o anumită credibilitate - sunt organizații renumite care sunt cunoscute pentru că apără interesul public.

"Când spun 'hei, aceste mandate sunt o idee bună pentru publicul american', pare autentic.

"Dar ei nu dezvăluie banii Pfizer, ceea ce este un factor relevant atunci când vorbești despre o politică care îi obligă pe americani să ia acest produs."

După ce vaccinurile COVID-19 au devenit disponibile pe scară largă la începutul anului 2021, au urmat mandate de vaccinare în diferite forme în întreaga țară.

La nivel federal, Departamentul american al Apărării a impus vaccinuri pentru personalul militar, iar administrația Biden a impus vaccinuri pentru angajații federali și pentru toți patronii cu 100 de angajați sau mai mult - aceasta din urmă a fost anulată în instanța federală.

Universitățile au impus vaccinarea studenților și personalului, iar mulți angajatori publici și privați din întreaga țară au impus vaccinarea angajaților lor.

Mai multe districte școlare din întreaga țară au planificat să impună vaccinarea pentru ca copiii să meargă la școală, dar majoritatea acestor planuri au fost între timp anulate.

Cei care au instituit mandatele de vaccinare obligatorie le-au justificat afirmând că vaccinarea în masă - și numai vaccinarea în masă - va "opri răspândirea" COVID-19.
 
Lobby-ul produselor farmaceutice și de sănătate este unul dintre cele mai mari lobby-uri din industrie.
 
Numai anul trecut, industria a cheltuit 372 de milioane de dolari pentru a face lobby în Congres și în agențiile federale, depășind orice altă industrie - și în fiecare an își mărește cheltuielile.

Directorul general al Pfizer, Albert Bourla, face parte din consiliul de administrație al Pharmaceutical Research and Manufacturers of America (PhRMA), cel mai mare cheltuitor individual de lobby din industrie, care a cheltuit anul trecut 29,2 milioane de dolari. Pfizer însăși a cheltuit mai mult decât orice altă companie farmaceutică.

Industria cheltuiește, de asemenea, sume masive de bani pentru publicitate. Numai Pfizer a cheltuit aproape 2,8 miliarde de dolari pe publicitate pentru toate produsele sale în 2022.

Vaccinurile COVID-19 au adus un profit de 37,8 miliarde de dolari pentru Pfizer în 2022, în creștere de la 36,7 miliarde de dolari în 2021. Câștigurile globale ale companiei au atins un nivel record de 100 de miliarde de dolari.

Big Pharma și CDC au făcut o muncă similară pentru a promova mandatele și vaccinarea

Există o "ușă rotativă" între lobbyiștii industriei farmaceutice și guvern - aproape 65% dintre lobbyiști au lucrat anterior pentru guvern.

Iar strategiile folosite pentru a obține sprijin pentru produsele Big Pharma sunt unele dintre aceleași strategii folosite de agențiile guvernamentale federale precum CDC.

Din 2021 - în același timp în care Pfizer a început să finanțeze grupurile- CDC a distribuit sute de milioane de dolari în granturi pentru crearea de materiale pro-vaccin "adaptate cultural" și pentru formarea de "mesageri influenți" care să promoveze COVID-19 și vaccinurile antigripale în comunitățile de culoare din fiecare stat al țării.

Pentru aceste subvenții, CDC a căutat organizații comunitare care să comunice mesajul CDC fără marca CDC, astfel încât mesajele să pară că provin organic din cadrul comunităților locale și nu de la guvern, în special în rândul comunităților de culoare.

Într-un alt caz, CDC a angajat o firmă de relații publice pentru a scrie ceea ce părea a fi articole de știri, dar care erau de fapt plasamente publicitare create pentru a convinge părinții copiilor mici și persoanele în vârstă - cu accent pe vorbitorii de limbă spaniolă - să se vaccineze.

Atât Pfizer, cât și CDC și-au folosit finanțarea pentru a viza comunitățile de culoare și latino-americane care aveau rate de vaccinare mai scăzute. Într-un caz, ambele au finanțat aceeași organizație - National Hispanic Medical Association (NHMA).

Potrivit lui Fang, organizația a colaborat cu o firmă de relații publice numită Culture ONE World pentru a distribui "comunicate de presă și plasamente în mass-media" care "au cerut angajatorilor de lucrători esențiali să impună vaccinurile COVID-19".

Fang a mai mărturisit că "Academia Americană de Pediatrie a fost una dintre cele mai vizibile organizații care a lucrat pentru a obține sprijinul public pentru mandatele de vaccinare. Organizația a primit subvenții multiple și specializate de la Pfizer în 2021.

"Pfizer a oferit, de asemenea, subvenții pentru capitolele de stat individuale ale AAP alocate pentru lobby-ul privind politica de vaccinare. Capitolul AAP din Ohio, de exemplu, a făcut lobby în legislativul din Ohio împotriva proiectelor de lege pentru a reduce politicile coercitive privind vaccinul COVID-19, în timp ce primea un grant de advocacy pentru "legislația privind imunizarea" de la Pfizer."

Dincolo de activitatea sa privind mandatul pentru vaccinul COVID-19, organizația a fost, de asemenea, un susținător public al vaccinurilor COVID-19 pentru copii. Președinta sa de atunci, profesoara Moira Szilagyi, M.D., doctor în medicină, de la UCLA, a pledat în mod public, la instituții media precum CNN, pentru vaccinarea copiilor.

Organizația, "dedicată sănătății tuturor copiilor", a emis anterior îndrumări politice pentru membrii săi, în care se afirmă că este o "opțiune acceptabilă pentru medicii pediatri de a concedia familiile care refuză vaccinurile".

Iar în iunie 2022, AAP a emis un comunicat de presă în care a aplaudat recomandarea CDC privind "vaccinurile COVID-19 sigure și eficiente" pentru bebelușii cu vârsta de doar 6 luni, în ciuda îngrijorărilor exprimate - de către comisia consultativă pentru vaccinuri a FDA, printre multe altele - cu privire la lipsa de date clinice pentru aceste vaccinuri la copii.

Pe lângă finanțarea Pfizer, AAP primește o mare parte din finanțare direct de la CDC, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la capacitatea organizației de a acționa independent, în special în ceea ce privește recomandările de vaccinare, a scris în 2017 editorul BMJ Peter Doshi.
 
 Și Ministerul Sănătății din România a primit bani de la Pfizer chiar în timp ce alegea vaccinurile Covid pentru România. Iată dovada: