ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Vânzarea de vaccinuri pe durata pandemiei de Covid-19 a umplut conturile companiei Pfizer, pe măsură ce campaniile de vaccinare sunt derulate la nivel mondial.

Gigantul farmaceutic din New York a raportat marți un câștig de 4,9 miliarde de dolari în primele trei luni ale anului, potrivit EVZ.ro. În continuare, prognoza de profit pentru tot anul 2021, pe fondul comercializării la scară largă a „vaccinului” Covid, este pe aceeași linie ascendentă ca până acum. Compania americană Pfizer și partenerul ei german BioNTech anticipează venituri mari și pentru următorii trei ani.

Pfizer aproape că și-a dublat proiecțiile de vânzări pentru „vaccinul” Covid-19 în 2021, de la 15 miliarde dolari la aproximativ 26 miliarde dolari. Partenerii se așteaptă să poată livra aproximativ 2,5 miliarde de doze de vaccin în acest an, inclusiv 300 de milioane de doze pentru SUA și deja se pregătesc pentru vaccinările anuale ale populației, puse pe seama noilor mutații ale coronavirusului. Totuși, aceste profituri uriașe se bazează pe producerea și vânzarea de cantități enorme de „vaccin”, ceea ce nu ar fi posibil fără campaniile naționale de vaccinare, care dau oportunitatea unor afaceri cu statele ce comandă zeci de milioane de doze.

Pfizer, care împarte costurile și profitul de pe urma producerii și vânzării „vaccinului” Covid cu BioNTech, a raportat vânzări de 3,46 miliarde de dolari în toate țările, în primul trimestru din 2021. Într-o conferință online, Pfizer a prezentat cele trei niveluri de preț pentru vaccin, în funcție de situația financiară a fiecărei țări. În SUA, Pfizer percepe 19,50 dolari pentru fiecare doză, mult sub costul Prevnar și al multor alte vaccinuri.

Mai mult, Pfizer a raportat un venit net trimestrial de 4,88 miliarde de dolari, adică 86 de cenți pe acțiune. Aceasta a crescut de la 3,36 miliarde de dolari –  60 de cenți pe acțiune, în aceeași perioadă a anului trecut, când pandemia de coronavirus a început să declanșeze blocaje, iar vizitele la medici, testele de diagnostic și noile rețete pentru alte medicamente au scăzut semnificativ.

Câștigurile ajustate au crescut cu 48%, la 5,26 miliarde de dolari, adică 93 de cenți pe acțiune, cu mult peste 79 de cenți față de ce se aștepta pe Wall Street. Veniturile au fost de 14,58 miliarde de dolari , în creștere cu 45% și, de asemenea, cu mult peste previziunile de 13,49 miliarde de dolari, scrie apnews