Pfizer cheltuie mai mulți bani pe reclame și sponsorizări decât pe cercetare. CNN, ABC, CBS și alte oficine de renume din SUA primesc sponsorizări crase din partea gigantului Pharma
"Bună dimineața, America vă este prezentată de Pfizer."
"CBS HealthWatch, sponsorizat de Pfizer."
"Anderson Cooper 360°, sponsorizat de Pfizer."
"ABC News Nightline, sponsorizat de Pfizer."
"CNN Tonight, sponsorizat de Pfizer."
Acestea sunt doar câteva dintre numeroasele exemple recente în care Pfizer a sponsorizat programe de știri și informații importante de la televiziunea americană.
Well, this is totally normal and not at all a conflict of interest pic.twitter.com/4MKm0VozBC
— Whitney Webb (@_whitneywebb) October 19, 2021
After delivering the first COVID-19 vaccine, Pfizer is uniquely positioned to advance mRNA, which could be a breakthrough for other infectious diseases, genetic diseases and cancer. https://t.co/9AYdpcp7dQ (Paid Post for @pfizer) #ad pic.twitter.com/Fop2lRxZJ5
— CNBC (@CNBC) October 4, 2021
Împărtășite de jurnalistul Whitney Webb, aceste clipuri, la prima vedere, demonstrează că o companie urmărește în mod agresiv o campanie de marketing și de relații publice prin intermediul sponsorizării unor programe de știri populare.
Dar este vorba de mai mult decât de un simplu marketing?
Într-un segment recent al talk-show-ului său online, comentatorul și comediantul Jimmy Dore a parcurs o listă de titluri recente publicate de CNBC.com, prezentând Pfizer într-o lumină pozitivă. Dore a încheiat segmentul prin prezentarea unui tweet recent postat pe contul oficial de Twitter al CNBC, care prezintă din nou Pfizer în termeni elogioși, însoțit de textul: "post plătit pentru Pfizer".
Dore a glumit: "Câtă acoperire critică credeți că vor acorda Pfizer? Pfizer le plătește literalmente facturile".
După cum a subliniat recent Wall Street Journal, Pfizer - și alte companii farmaceutice - nu și-au limitat campania de sponsorizare la segmente de emisiuni de știri și la tweet-uri plătite.
De exemplu, o scenetă recentă prezentată de comediantul Jimmy Kimmel de la televiziunea de noapte despre vaccinurile COVID mRNA a fost sponsorizată de Moderna.
Iar un tweet din martie 2021 al Pfizer și-a exprimat mândria față de lansarea unui documentar National Geographic, "Mission Possible: The Race for a Vaccine".
Chiar și în țara de reședință a acestui autor, Grecia, influența unei astfel de sponsorizări și a unei campanii de relații cu mass-media este evidentă. Tweetul CNBC menționat mai sus, plătit de Pfizer, a promovat posibilitățile viitoare promise de tehnologia vaccinului cu ARNm, inclusiv vindecarea cancerului.
Doar două săptămâni mai târziu, titlul de pe prima pagină a ediției de duminică a Kathimerini, ziarul de referință din Grecia, a promovat potențialul viitor al vaccinurilor cu ARNm de a vindeca cancerul. Acest articol a fost însoțit de un interviu cu Uğur Șahin, directorul general al BioNTech, partenerul Pfizer în producția vaccinului COVID.
De asemenea, trebuie remarcat faptul că directorul general al Pfizer, Albert Bourla, provine din Grecia.
Cel puțin la televiziune, sponsorizările Pfizer pentru programele de știri și spoturile publicitare nu au menționat până acum numele propriului vaccin COVID-19.
De exemplu, o reclamă televizată produsă de Pfizer prezintă oameni care petrec timp cu cei dragi, în timp ce întreabă retoric publicul "De ce vă veți vaccina?".
O altă reclamă Pfizer prezintă anunțul unui bebeluș, prezentat ca un motiv pentru a se vaccina.
Unii analiști nu văd un beneficiu clar pe termen scurt pentru această campanie de marketing. Dar obiectivul Pfizer ar putea avea un scop pe termen lung: Dacă rapelurile anuale sau semestriale COVID devin o realitate, Pfizer s-ar putea să se pregătească pentru a-și plasa numele în fața concurenței.
Impulsul publicitar al Pfizer este evident în cel mai recent raport trimestrial al său, pentru al doilea trimestru din 2021. Raportul indică o creștere cu 10% a "cheltuielilor SI&A", care includ marketingul și publicitatea, pentru prima jumătate a anului 2021, în comparație cu aceeași perioadă din 2020, când nu era disponibil vaccinul COVID-19.
Această cifră globală include un aspect din ce în ce mai important al campaniilor publicitare farmaceutice: social media.
În 2020, Pfizer a cheltuit 55 de milioane de dolari pentru publicitatea în social media. La începutul lunii mai 2021, producătorul de medicamente era pe cale să își depășească cheltuielile din 2020, după ce a cheltuit deja 21,5 milioane de dolari pe publicitatea în social media de la începutul anului.
În general, potrivit Kantar Group, cheltuielile pentru publicitate digitală ale companiilor farmaceutice au crescut cu 43% în 2020. În concluzie, cheltuielile pentru publicitatea farmaceutică au totalizat 6,58 miliarde de dolari în 2020.
În 2020, Pfizer a cheltuit aproximativ 1,8 miliarde de dolari pentru publicitate, în scădere cu aproape 600 de milioane de dolari față de cheltuielile din 2019 (1,9 miliarde de dolari). Anul 2019 a fost la rândul său un an în scădere, deoarece Pfizer a cheltuit 2,28 miliarde de dolari pentru publicitate în 2018, an în care compania a fost cel mai mare cheltuitor de publicitate Big Pharma.
Dacă ne întoarcem până în 2009, cheltuielile anuale de publicitate ale Pfizer se situau deja în jurul valorii de 2 miliarde de dolari.
Deși se vorbește mult despre necesitatea de a "urmări știința", s-a subliniat chiar înainte ca COVID să apară pe scenă că Big Pharma cheltuiește mult mai generos pe propria publicitate, în comparație cu cheltuielile de cercetare și dezvoltare.
Un articol Forbes din 2019, de exemplu, a raportat că Pfizer cheltuia de două ori mai mult pentru vânzări decât pentru cercetare.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
COLOANA DE MANIFESTANȚI A DEPĂȘIT 3 KILOMETRI, DE LA UNIVERSITATE LA VICTORIEI SPRE COTROCENI - Cel mai mare protest după anularea alegerilor. Românii s-au unit ca să își apere drepturile încălcate de CCR. Circa 150.000 de voci la unison: TURUL 2, ÎNAPOI!
Shawn Ryan, fost agent special SEAL/CIA: ROMÂNIA - locul de unde poate să pornească AL TREILEA RĂZBOI MONDIAL. Podcasterul american l-a intervievat pe Călin Georgescu la București - ”Am lovit un cuib de viespi mai mare decât mă așteptam”
Mel Gibson amenință întreaga industrie a cancerului: Am 3 prieteni care s-au vindecat de cancer în stadiul 4 cu Ivermectină și Fenbendazol - VIDEO cu Joe Rogan
PROCESUL S-A ÎNCHEIAT! Călin Georgescu la Înalta Curte: ”NU EXISTĂ PROBE! Este o luptă împotriva lui Dumnezeu și a poporului român!”. Demonstrație de solidaritate - ACTUALIZARE / VIDEO LIVE. Legitimă Apărare: TURUL 2 ÎNAPOI!
Mel Gibson spune că Big Pharma îl vrea mort fiindcă a îndrăznit să spună care este tratamentul cancerului
Cătălin Predoiu, contrazis de Reuters: A ieșit la iveală prețul Schengenului. Gazele din Marea Neagră vor merge în Austria și Germania
Recomandările noastre
ADEVĂRUL despre ATENTATUL TERORIST MAGHIAR de la SFÂNTU GHEORGHE. Video în premieră: MARTORUL-SURPRIZĂ. O delegație a Uniunii Scriitorilor condusă de Radu Theodoru și D.R. Popescu, ȚINTA teroriștilor unguri. EXCLUSIV
De ce îl urăsc pe Georgescu gemenii ideologici Tismăneanu și Bănescu: sunt chinuiți de același tată - tatăl minciunii
Secțiuni: Externe Prima pagină Știri
Persoane: Albert Bourla
Locații: SUA
Subiecte: Vaccin coronavirus
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (2)