ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


"Bună dimineața, America vă este prezentată de Pfizer."

"CBS HealthWatch, sponsorizat de Pfizer."

"Anderson Cooper 360°, sponsorizat de Pfizer."

"ABC News Nightline, sponsorizat de Pfizer."

"CNN Tonight, sponsorizat de Pfizer."

Acestea sunt doar câteva dintre numeroasele exemple recente în care Pfizer a sponsorizat programe de știri și informații importante de la televiziunea americană.
 
 

Împărtășite de jurnalistul Whitney Webb, aceste clipuri, la prima vedere, demonstrează că o companie urmărește în mod agresiv o campanie de marketing și de relații publice prin intermediul sponsorizării unor programe de știri populare.

Dar este vorba de mai mult decât de un simplu marketing?

Într-un segment recent al talk-show-ului său online, comentatorul și comediantul Jimmy Dore a parcurs o listă de titluri recente publicate de CNBC.com, prezentând Pfizer într-o lumină pozitivă. Dore a încheiat segmentul prin prezentarea unui tweet recent postat pe contul oficial de Twitter al CNBC, care prezintă din nou Pfizer în termeni elogioși, însoțit de textul: "post plătit pentru Pfizer".

Dore a glumit: "Câtă acoperire critică credeți că vor acorda Pfizer? Pfizer le plătește literalmente facturile".

După cum a subliniat recent Wall Street Journal, Pfizer - și alte companii farmaceutice - nu și-au limitat campania de sponsorizare la segmente de emisiuni de știri și la tweet-uri plătite.

De exemplu, o scenetă recentă prezentată de comediantul Jimmy Kimmel de la televiziunea de noapte despre vaccinurile COVID mRNA a fost sponsorizată de Moderna.

Iar un tweet din martie 2021 al Pfizer și-a exprimat mândria față de lansarea unui documentar National Geographic, "Mission Possible: The Race for a Vaccine".

Chiar și în țara de reședință a acestui autor, Grecia, influența unei astfel de sponsorizări și a unei campanii de relații cu mass-media este evidentă. Tweetul CNBC menționat mai sus, plătit de Pfizer, a promovat posibilitățile viitoare promise de tehnologia vaccinului cu ARNm, inclusiv vindecarea cancerului.

Doar două săptămâni mai târziu, titlul de pe prima pagină a ediției de duminică a Kathimerini, ziarul de referință din Grecia, a promovat potențialul viitor al vaccinurilor cu ARNm de a vindeca cancerul. Acest articol a fost însoțit de un interviu cu Uğur Șahin, directorul general al BioNTech, partenerul Pfizer în producția vaccinului COVID.

De asemenea, trebuie remarcat faptul că directorul general al Pfizer, Albert Bourla, provine din Grecia.

Cel puțin la televiziune, sponsorizările Pfizer pentru programele de știri și spoturile publicitare nu au menționat până acum numele propriului vaccin COVID-19.

De exemplu, o reclamă televizată produsă de Pfizer prezintă oameni care petrec timp cu cei dragi, în timp ce întreabă retoric publicul "De ce vă veți vaccina?".

O altă reclamă Pfizer prezintă anunțul unui bebeluș, prezentat ca un motiv pentru a se vaccina.

Unii analiști nu văd un beneficiu clar pe termen scurt pentru această campanie de marketing. Dar obiectivul Pfizer ar putea avea un scop pe termen lung: Dacă rapelurile anuale sau semestriale COVID devin o realitate, Pfizer s-ar putea să se pregătească pentru a-și plasa numele în fața concurenței.

Impulsul publicitar al Pfizer este evident în cel mai recent raport trimestrial al său, pentru al doilea trimestru din 2021. Raportul indică o creștere cu 10% a "cheltuielilor SI&A", care includ marketingul și publicitatea, pentru prima jumătate a anului 2021, în comparație cu aceeași perioadă din 2020, când nu era disponibil vaccinul COVID-19.

Această cifră globală include un aspect din ce în ce mai important al campaniilor publicitare farmaceutice: social media.

În 2020, Pfizer a cheltuit 55 de milioane de dolari pentru publicitatea în social media. La începutul lunii mai 2021, producătorul de medicamente era pe cale să își depășească cheltuielile din 2020, după ce a cheltuit deja 21,5 milioane de dolari pe publicitatea în social media de la începutul anului.

În general, potrivit Kantar Group, cheltuielile pentru publicitate digitală ale companiilor farmaceutice au crescut cu 43% în 2020. În concluzie, cheltuielile pentru publicitatea farmaceutică au totalizat 6,58 miliarde de dolari în 2020.

În 2020, Pfizer a cheltuit aproximativ 1,8 miliarde de dolari pentru publicitate, în scădere cu aproape 600 de milioane de dolari față de cheltuielile din 2019 (1,9 miliarde de dolari). Anul 2019 a fost la rândul său un an în scădere, deoarece Pfizer a cheltuit 2,28 miliarde de dolari pentru publicitate în 2018, an în care compania a fost cel mai mare cheltuitor de publicitate Big Pharma.

Dacă ne întoarcem până în 2009, cheltuielile anuale de publicitate ale Pfizer se situau deja în jurul valorii de 2 miliarde de dolari.

Deși se vorbește mult despre necesitatea de a "urmări știința", s-a subliniat chiar înainte ca COVID să apară pe scenă că Big Pharma cheltuiește mult mai generos pe propria publicitate, în comparație cu cheltuielile de cercetare și dezvoltare.

Un articol Forbes din 2019, de exemplu, a raportat că Pfizer cheltuia de două ori mai mult pentru vânzări decât pentru cercetare.