Întreprinderea de Mașini Grele București, IMGB, își închide porțile după mai bine de 50 de ani de funcționare. Decizia a fost deja luată de coreenii de la Doosan, cei care au cumpărat platforma în 2006 de la grupul norvegian Kvaerner-British.
 
Ion Anton, președintele Federației Sindicale Metal, a declarat, pentru „Adevărul”, că sud-coreenii de la Doosan, cei care dețin platforma, vor să o închidă, deși sunt multe comenzi, că sunt interese imobiliare la mijloc și că miza este una foarte mare.

„Toate secțiile au mers foarte bine. Și Oțelăria, Forja, Turnătoria, Prelucrări mecanice și Prelucrări la cald. Coreenii au refuzat pur și simplu toate comenzile, susținând că sunt neprofitabile. Se vrea închiderea platformei și demolarea tuturor secțiilor care se află pe cele peste 40-46 de hectare, din totalul de 70 de hectare cât are întreaga platformă. Din câte știu vor pleca și italienii de la Walter Tosto București, producător de echipamente de mari dimensiuni pentru industria nucleară și energetică, care și ei dețin circa 20 de hectare. Dar se vor muta la noua lor fabrică din Oltenița. Mai sunt câțiva producători mici, dar nu vor rezista. Vorbim deja de aproape toată suprafața de teren. Miza e foarte mare. Se pare că ar fi interese imobiliare la mijloc. E spațiu suficient și pentru un mega mall și pentru folosirea spațiillor în alte scopuri. Se poate face și un complex rezidențial”, a declarat, pentru Adevărul, Ion Anton.

Doosan IMGB a transmis, însă, că s-a confruntat cu probleme financiare foarte mari: „Nu este un secret pentru nimeni faptul că Doosan IMGB s-a confruntat cu dificultăți financiare în ultimii ani, înregistrând pierderi an după an, în ciuda investițiilor semnificative realizate de acționarul majoritar Doosan Heavy Industries & Construction de la preluarea IMGB în anul 2006. Contiuarea activității de producție nu ar face în acest moment decât să înrăutățească situația financiară a companiei, cu repercusiuni grave asupra perspectivelor de care ar putea beneficia angajații dar și acționarii minoritari. Decizia de închidere operațională este însoțită și de o propunere de reducere semnificativă a personalului, cu menținerea unei părți din angajații actuali (aproximativ 4%) și măsuri compensatorii pentru angajații care urmează să fie disponibilizați. Respingem complet acuzațiile de management defectuos”. 
 
„Experiența economiei românești cu managementul sud coreean nu a fost una fericită deoarece atât la Craiova (fabrica de automobile Daewoo) cât și la Mangalia (șantierul naval din Mangalia) au fost companii care nu numai că nu au performat, ba chiar au generat situații sociale greu de gestionat, situații generate de închiderea acestor capacități de producție. Situația este similară inclusiv în cazul companiei Doosan IMGB aceasta afectând atât salariații și familiile acestora cât și economia locală. este cu atât mai mare cu cât România pierde prin această decizie o industrie care a fost fondată în urmă cu 57 de ani, astfel că experiența acumulată de către lucrătorii care și-au dedicat viața acestei industrii sunt aruncate la gunoi”, susține sindicatul.   

IMGB oferea locuri de muncă pentru 13000 de salariați în 1989 fiind una dintre gloriile industriale ale sistemului comunist. Întreprinderea de Mașini Grele București deținea înainte de 1989 o pondere majoră din punct de vedere al exportului, oferind peste 55% dintre produsele sale țărilor CAER, numeroaselor țări asiatice, cât și multor țări europene democratice. În același timp, produsele create de IMGB ajungeau și în Iordania, Siria, Irak sau China.

Astfel, această uzină era privită drept vârful tehnologic al industriei românești. Acum, se pare că IMGB îngroașă rândurile întreprinderilor cumpărate de sud-coreeni care au sfârșit prost, cu datorii uriașe și sute de oameni lăsați fără loc de muncă.