Platforma ÎMPREUNĂ, către MEC: Adoptarea pripită a unui nou plan-cadru pentru gimnaziu face parte din lungul șir al măsurilor destructurante pentru personalitatea, competența și identitatea culturală românească a viitorilor adulți
Platforma civică apolitică ÎMPREUNĂ a adresat Ministerului Educației și Cercetării o scrisoare deschisă prin care se opune adoptării celor patru variante de plan-cadru pentru gimnaziu, care prevăd înjumătățirea orelor pentru anumite discipline, eliminarea completă a altor materii sau renunțarea punerii de note la orele de Religie, Desen, Educație fizică, Muzică. Liderul Mihai Gheorghiu își exprimă îngrijorarea că aceste restructurări în cazul unor materii-cheie pot periclita formarea cultural-identitară a personalității elevilor și acuză lipsa de predictibilitate a reformelor inițiate periodic de minister, precum și absența unei consultări reale cu toți factorii implicați.
„Luând act de cele patru variante de plan-cadru pentru gimnaziu, „aflate pe masa de lucru” a Ministerului Educației și „obținute" de presa online, Platforma ÎMPREUNĂ se opune adoptării lor, din următoarele motive:
1. Se înjumătățesc orele de la Limba modernă numărul 2, de la Fizică, Chimie, Biologie, Geografie și Istorie;
2. La unele discipline de la gimnaziu elevii vor putea primi note, iar la altele doar calificative, ca de exemplu la Religie, Desen, Educație fizică, Muzică;
3. Se elimină complet disciplinele "Consilierea și dezvoltarea personală” și "Educația tehnologică”;
4. Se elimină disciplina "Limba latină”;
5. Dispare Muzica sau Desenul dintre orele obligatorii.
Remarcăm, cu profundă îngrijorare, preocuparea constantă a M.E.C. de a diminua – cu încălcarea gravă a disp. art. 3 din Legea Educației - până la dispariție importanța disciplinelor care contribuie la formarea personalității elevului, din punct de vedere cultural și identitar (Istorie, Geografie, Limba latină, Religie, Muzică, Desen).
Reamintim și că ultima reînnoire curriculară tocmai urma să se încheie în acest an școlar (2020-2021). Vedem din nou lipsa de predictibilitate, necesară atât pentru adaptarea personalului didactic, cât și a beneficiarilor direcți și indirecți ai sistemului educațional. Modificările preconizate nu afectează, în mod simplist, doar numărul de ore, ci și profilul de formare, conținuturile educaționale, modalitățile de predare – învățare și evaluare, încadrarea cu personal, programele și manualele școlare.
În concluzie considerăm că, în contextul experimentelor actuale care se fac cu copiii noștri, care au pandemia Covid-19 drept pretext, al timpului foarte scurt rămas până la începerea noului an școlar, precum și al preconizatei campanii electorale, adoptarea pripită a unui nou plan-cadru pentru gimnaziu nu ar face parte decât din lungul șir al măsurilor pe care timpul le-a dovedit ca fiind destructurante pentru personalitatea, competența și identitatea culturală românească a viitorilor adulți. Îndemnăm conducerea Ministerului să găsească soluțiile adecvate timpului rămas până la începerea anului școlar, iar viitoarele măsuri de reformă să fie luate doar după o consultare reală – și nu on-line sau prin trimitere de formulare tipizate - cu părinții și cadrele didactice, Academia Română și alte organizații care activează în domeniu.
Așteptăm, în concluzie, invitația dvs. oficială la consultări pe marginea variantelor de plan-cadru propuse”, a scris pe Facebook Mihai Gheorghiu, Președintele Platformei ÎMPREUNĂ, în scrisoarea deschisă adresată Ministerului Educației și Cercetării.
Potrivit portalului Edupedu, Ministerul Educației este obligat ca, din 14 septembrie, să pună în aplicare legea care prevede tăierea cu până la 5 a numărului de ore pe săptămână în gimnaziu, motiv pentru care grupul ministerial de lucru a realizat 4 variante de plan-cadru pentru clasele V-VIII, care prevăd tăieri de ore și eliminări de materii.
Pe același subiect

CNA oprește campania de dezinformare a populației privind vaccinurile după ce ActiveNews și alte sute de români au demonstrat că este ILEGALĂ. Într-o primă fază membrii CNA și-au arătat incompetența crasă la capitolul legalitate. Juriștii i-au trezit

Sfântul Munte Athos transmite: DEMISTIFICÂND VACCINUL PENTRU COVID. „Este o abordare greșită să intervii asupra 100% din populație pentru o ipotetică protecție a 1% din ea” - Monahul Pavel Aghioritul, doctor în biologie moleculară și biomedicină

Dr Virgil Păunescu, descoperitorul vaccinului românesc, despre vaccinurile anti-Covid: prin ARNm poate fi introdusă în organism orice informație de natură să-l modifice la nivel celular. Poate aduce beneficii dar și pericole, care merg până la extincție

Profesorul Vasile Astărăstoae explică de ce NU se va vaccina: Aceasta e o boală nouă. Sunt semne de întrebare privind vaccinurile, mai ales cu privire la efectele pe termen lung. Toate au aprobare CONDIȚIONATĂ

Biden L-a ras pe Dumnezeu din identitatea națiunii americane și de pe site-ul Casei Albe și revocă toate decretele conservatoare ale lui Trump. A început cu LGBT, revenirea în OMS și Tratatul de la Paris, blocarea Zidului și eliminarea Comisiei 1776

Trump: „Mișcarea noastră este de abia la început - The best is yet to come”. Biden - o inaugurare cât o imensă înmormântare
Recomandările noastre

Mihai Eminescu – Promotor al Unirii. La 24 ianuarie 1882, aniversând Unirea Principatelor Române, Eminescu fonda societatea naționalistă "CARPAȚII”. ActiveArt 10

INTERVIU Dr. Virgiliu Gheorghe: „Un sistem imunitar puternic este cea mai bună soluție pentru a face față virusului. Să nu fim pesimiști!” „Dacă s-ar trata boala de la început, nu ar mai muri oamenii de COVID-19.” (III)
Secțiuni: Educație
Persoane: Mihai Gheorghiu
Locații: România
Subiecte: reforma educației
Organizații: Ministerul Educației Naționale Platforma civică Împreună
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)