Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a pus de luni la dispoziția micilor producători o platformă online care îi va conecta cu marile lanțuri de retail, potrivit unui comunicat guvernamental, citat de Basilica.ro

În cadrul platformei online lansate pe 30 martie, producătorii vor completa anunțuri despre cantitățile de legume pe care le au disponibile.

Măsura luată are ca scop identificarea celor mai bune modalități de preluare a mărfii direct de la producători, Ministerul Agriculturii dorind să îi ajute în relația cu marile lanțuri de desfacere, astfel încât produsele românești să poată ajunge mai lesne la consumatori.

„Este foarte important să se înțeleagă că această platformă se dorește să vină în sprijinul producătorilor agricoli din sectorul vegetal, care în această perioadă trebuie să își continue munca în ferme, în solarii sau în câmp (...) De aceea a fost creată, pentru ca noi, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, să îi sprijinim în dialogul cu marile lanțuri de retail, pentru a găsi soluții ca aceste produse să ajungă pe masa consumatorilor”, a declarat Adrian Oros, Ministrul Agriculturii.

Fiecare producător trebuie să își creeze un cont de utilizator pe platforma online, apoi să își completeze anunțul despre marfa pe care o pune în vânzare.
 
În plus, pentru a publica oferte din sectorul legumicol, persoanele fizice trebuie să aibă Atestat de producător și Carnet de comercializare vizat pe anul 2020, iar PFA, II, IF sau SRL să aibă Cerificat de Înregistrare emis de ONRC pe codul CAEN principal 0113 - Cultivarea legumelor și a pepenilor, a rădăcinoaselor și a tuberculilor.