ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode, au aflat luni cum este să călătorești cu trenul prin România. Ei au ajuns cu o întârziere de 35 de minute din Gara de Nord la aeroportul Otopeni. Adică, au ajuns la destinație la 50 de minute după ce au plecat din Gara de Nord, nu la 15 minute, așa cum se anunțase inițial, potrivit EVZ. Distanța rutieră dintre cele două obiective este de 15,6 km.

Deplasarea feroviară de luni face parte din seria de teste începută vineri pentru darea în funcțiune a mult-așteptatei căi ferate dintre Gara de Nord și Aeroportul Internațional „Henri Coandă”. Testele au fost făcute cu două automotoare Siemens Desiro, cunoscute ca „Săgeata Albastră”, trenul german cu aspect de tramvai - dar cu motor Diesel - introdus de CFR în urmă cu circa 15 ani. Potrivit descrierii tehnice, automotoarele respective pot atinge viteza maximă de 160 km/h, însă la noi în țară ele circulă și cu 5 km/h, din cauza restricțiilor de viteză impuse de infrastructura feroviară învechită.

„Ideea acestui tronson s-a născut în mandatul meu de ministru al Transporturilor. Sigur că și aici au trebuit să treacă 12 ani pentru realizarea acestui tronson. La momentul preluării guvernării de către Guvernul liberal, progresul era puțin peste 11% și iată că astăzi lucrarea este finalizată aproape în proporție de 100%.

Calea ferată a fost Cenușăreasa modurilor de transport în ultimii 20 de ani. A fost ocolită de investiții serioase și a fost tratată ca o formă de transport de rang secund.

Vom aloca fonduri europene, miliarde și miliarde de euro vor fi investiți pentru modernizarea infrastructurii de transport feroviar, care va reprezenta o bază pentru dezvoltarea economică a României”, a declarat premierul Ludovic Orban pe un ton mai degrabă adecvat campaniei electorale decât realităților românești.

 
„Am participat astăzi la un test pe singura linie nouă de cale ferată construită nu din ’89 încoace, din ’84 încoace. Noi dorim să dezvoltăm Aeroportul Internațional, dorim să îi dăm amploare, dar pentru asta e nevoie să poți ajunge în aerport în condiții foarte bune și predictibile și pentru asta legătura de la Gara de Nord până la Aeroport e absolut esențială”, a declarat Klaus Iohannis, potrivit Clubului Feroviar

După încheierea vizitei, președintele republicii a plecat spre Palatul Cotroceni, de această dată cu mașina, cu coloana oficială.

Conform ministrului Transporturilor, Lucian Bode, linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Otopeni ar putea fi dată în folosință în decembrie 2020, investiția ridicându-se la 398,1 milioane de lei. Tot în luna decembrie ar urma să se desfășoare și alegerile parlamentare, de rezultatul cărora depinde menținerea sau schimbarea guvernului dominat de PNL.