Primăria Capitalei a anunțat, miercuri, printr-un comunicat de presă, că va cere firmelor de publicitate care au permis amplasarea unor panouri controversate în București să le înlocuiască cu altele, care să nu „lezeze credința trecătorilor”.

Solicitarea municipalității vizeaze panourile publicitare ale celor de la agenția de publicitate McCann România, care prezintă medici în ipostaze similare icoanelor ortodoxe.

Potrivit PMB, această campanie, care se desfășoară la nivel național, are drept scop „susținerea eforturilor medicilor prin mesaje și imagini realizate de artiști sub diverse forme”.

„Panourile de pe domeniul public din București, pe care se desfășoară această campanie, sunt puse la dispoziția agenției inițiatoare în mod gratuit de către mai multe companii de publicitate, iar pentru mesajul sau imaginile expuse nu a fost nevoie, conform legii, de acordul/avizul autorității publice. Cu toate acestea, având în vedere că atât BOR cât și foarte mulți bucureșteni consideră că aceste imagini sunt jignitoare, Primăria Capitalei va transmite firmelor de publicitate solicitarea de eliminare a acestor reprezentări de pe panourile stradale, care pot fi înlocuite cu imagini care să aducă un omagiu medicilor-eroi fără să lezeze credință trecătorilor”, se arată în comunicatul transmis de municipalitate.
 
Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, a declarat pentru Activenews că această campanie reprezintă „o încercare penibilă situată sub semnul gros al prostului gust hrănit bulimic de incultură și de o ideologie hidoasă care nu știe decât să caricaturizeze creștinismul”.

De asemenea, medicul Adina Alberts a criticat dur această inițiativă, consdierând-o o blasfemie și cerând agenției de publicitate să o retragă imediat.