Primul autovehicul electric 100% românesc va avea un preț de 5.000 euro

Macheta primei mașini electrice low-cost, produsă și concepută în România, a fost lansată, joi seara, la Cluj-Napoca.
Mașina prezentată publicului în premieră mondială se numește ”Go4two” și va costa puțin peste 5.000 de euro. Prototipul este dezvolat de o companie belgiană, în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj.
Macheta micului vehicul electric care va fi produs 100% în România a fost lansată în cadrul festivalului de arte digitale Clujotronic organizat de Institutul Francez și Centrul Cultural German din Cluj. Inițiatorii proiectului spun că vor să mențină prețul mașinii cât mai scăzut, declară Henri Jonckheere, directorul firmei belgiene din Cluj care coordonează proiectul mașinii electrice.
„Ținta acestei mașini este să fie foarte accesibilă. Vrem ca mașina să fie în jur de 5000-5500 de euro, în varianta pentru doi oameni. Este o mașină de dimenisunea unui Smart, o poți parca perpendicular pe trotuar, are o automonie de 100 de kilometri și cu o baterie suplimentară de 700 de euro automonie atinge 200 de kilometri”, a declarat Henri Jonckheere pentru rfi.ro.
Macheta primei mașini electrice low-cost, produsă și concepută în România este din fibră de carbon și cântărește 150 de kilograme. Vor fi două versiuni ale mașinii, prima care va avea o viteză maximă de 45 de kilometri pe oră și poate fi folosită doar în oraș și cealaltă care va atinge 80 de kilometri pe oră. Mașina va avea trei roți și va fi propulsată de un motor electric, iar încărcarea se face cu baterii litiu-ion, a explicat Ștefan Breban, de la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), membru al echipei care a dezvoltat proiectul mașinii.
Mașina prezentată publicului în premieră mondială se numește ”Go4two” și va costa puțin peste 5.000 de euro. Prototipul este dezvolat de o companie belgiană, în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj.
Macheta micului vehicul electric care va fi produs 100% în România a fost lansată în cadrul festivalului de arte digitale Clujotronic organizat de Institutul Francez și Centrul Cultural German din Cluj. Inițiatorii proiectului spun că vor să mențină prețul mașinii cât mai scăzut, declară Henri Jonckheere, directorul firmei belgiene din Cluj care coordonează proiectul mașinii electrice.
„Ținta acestei mașini este să fie foarte accesibilă. Vrem ca mașina să fie în jur de 5000-5500 de euro, în varianta pentru doi oameni. Este o mașină de dimenisunea unui Smart, o poți parca perpendicular pe trotuar, are o automonie de 100 de kilometri și cu o baterie suplimentară de 700 de euro automonie atinge 200 de kilometri”, a declarat Henri Jonckheere pentru rfi.ro.
Macheta primei mașini electrice low-cost, produsă și concepută în România este din fibră de carbon și cântărește 150 de kilograme. Vor fi două versiuni ale mașinii, prima care va avea o viteză maximă de 45 de kilometri pe oră și poate fi folosită doar în oraș și cealaltă care va atinge 80 de kilometri pe oră. Mașina va avea trei roți și va fi propulsată de un motor electric, iar încărcarea se face cu baterii litiu-ion, a explicat Ștefan Breban, de la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), membru al echipei care a dezvoltat proiectul mașinii.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Peninsula Iberică este noul Wuhan?

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)