ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit.


Nu doar rachetele, sateliții și miliardarii zboară în spațiu, ci și publicitatea.

Geometric Energy Corporation (GEC), un startup canadian care oferă servicii tehnologice, a declarat pentru Bussiness Insider că face posibilă publicitatea în spațiu cu ajutorul SpaceX.

Samuel Reid, CEO și co-fondator al GEC, a declarat că firma este în curs de a construi un satelit, numit CubeSat. O parte a satelitului va avea un ecran pixelat pe care vor apărea reclame, logo-uri și artă, a spus Reid.

Compania intenționează să încarce CubeSat pe o rachetă SpaceX Falcon 9, care îl va duce pe orbită și îl va elibera înainte ca racheta să ajungă pe Lună.

Odată ajuns pe orbită, un selfie-stick atașat de partea laterală a CubeSat va filma ecranul de afișare. Această filmare va fi transmisă în direct pe YouTube sau Twitch astfel încât oricine să poată urmări ecranul satelitului, a declarat Reid.

CubeSat va fi lansat la începutul anului 2022, potrivit lui Reid.

Pentru a face publicitate pe CubeSat, oamenii trebuie să cumpere jetoane pentru a revendica, localiza și proiecta un pixel pe ecranul de afișare.

Există cinci jetoane din care puteți alege - Beta pentru coordonatele X, Rho pentru coordonatele Y, Gamma pentru luminozitate, Kappa pentru culoare și XI pentru timp.

Cu ajutorul jetoanelor Beta și Rho, oamenii pot decide unde să își plaseze pixelul. Jetoanele Gamma și Kappa le permit oamenilor să controleze cum va arăta pixelul lor, în timp ce jetoanele XI determină cât timp va dura.

"Încerc să realizez ceva care să democratizeze accesul la spațiu și să permită o participare descentralizată", a declarat Reid. "Să sperăm că oamenii nu irosesc banii pe ceva nepotrivit, jignitor sau ofensator".

Oamenii vor putea cumpăra token-urile cu criptomonede, cum ar fi ethereum. În viitor, GEC dorește să introducă plăți în dogecoin.

Reid nu a putut dezvălui cât va costa fiecare token sau CubeSat. SpaceX nu a răspuns imediat la solicitarea de comentarii din partea Insider.

Întreprinderile, agențiile de publicitate, artiștii și oricine altcineva interesat își va putea plasa ilustrațiile pe ecranul CubeSat, a declarat Reid. 

"Ar putea fi companii care doresc să își reprezinte logo-ul... sau ar putea sfârși prin a fi ceva mai personal și artistic", a spus Reid. "Poate că Coca-Cola și Pepsi se vor lupta pentru logo-ul lor și se vor revendica una pe cealaltă".

Reid își imaginează că ecranul de afișare al CubeSat va arăta asemănător cu panouri artistice precum Reddit Place și Satoshi's Place.

Reid a contactat SpaceX în 2018 pentru a iniția proiectul publicitar, dar nu a primit niciun răspuns. El a spus că a durat ceva timp până când SpaceX a luat în serios GEC înainte de a avea în cele din urmă o întâlnire la sediul companiei.

Reid i-a învățat pe unii dintre copiii lui Musk la școala Ad Astra a miliardarului, la birourile SpaceX din California, ceea ce, potrivit acestuia, a ajutat SpaceX să îl ia în seamă pe el și pe GEC.

Reid a spus că nu a avut niciodată ocazia să-l întâlnească pe Musk în carne și oase, dar presupune că va vorbi direct cu el la un moment dat în timpul proiectului.

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews