ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Unificarea tot mai mare a mass-mediei a îngustat perspectivele oferite publicului. Conducerea și finanțarea acestor corporații abundă în conflicte de interese, iar marile companii tehnologice cenzurează și demonetizează instituțiile independente, avertizează jurnalista Rebecca Strong de la The Defender.

Devine din ce în ce mai evident că mass-media joacă un rol aproape năucitor în viața noastră de zi cu zi, în special în Statele Unite. De fapt, americanii petrec în medie 12 ore și jumătate pe zi urmărind știrile la televizor, pe internet, în ziare, reviste și la radio, mai arată sursa citată.

Mass-media ne modelează societatea într-o mulțime de feluri. Ne spune ce evenimente mondiale merită atenția noastră. Are puterea de a ne influența cumpărăturile. Prin faptul că ne conturează opiniile în legătură cu orice - de la imigrație, asistență medicală, educație și mediu până la diferiți candidați politici - aceasta poate exercita și o influență semnificativă asupra alegerilor.

Studiile au arătat că informațiile difuzate de mass-media au uneori un impact puternic asupra deciziilor tribunalelor penale, în special în cazul infracțiunilor violente. Și, prin influențarea consumatorilor și a investitorilor, ciclul de știri în timp real de 24 de ore poate avea consecințe asupra climatului nostru economic, determinând valorile de piață ale anumitor industrii și companii. 

Dar ați observat vreodată că mare parte din ceea ce citiți, vedeți și auziți a început să sune exact la fel? Ei bine, nu doar vi se pare. Acest fenomen are chiar și un nume: „iluzia alegerii”.
 

Ni se prezintă ceea ce pare a fi o gamă nesfârșită de opțiuni din care putem să ne alegem sursele de informare. În realitate, însă, informațiile din majoritatea acestor surse sunt furnizate de aceleași câteva conglomerate. An de an, puterea economică a devenit din ce în ce mai concentrată în numeroase industrii - inclusiv în cea tehnologică, medicală, bancară, aviatică și farmaceutică.

De fapt, fuziunile au atins un record de 5,8 trilioane de dolari în 2021. Probabil că sunteți conștienți de faptul că monopolurile sunt extraordinar de avantajoase pentru furnizori și nefaste pentru consumatori - prin eliminarea concurenței, corporațiile care dețin controlul nu sunt motivate să își îmbunătățească serviciile, să inoveze sau să răspundă în alt mod nevoilor, dorințelor și așteptărilor noastre.

Dacă analizați istoria nenumăratelor fuziuni și achiziții realizate în mass-media în ultimele decenii, veți face o descoperire tulburătoare: posturile locale independente sunt pe cale de dispariție. Rezultatul? Majoritatea știrilor pe care le digerați sunt adaptate intereselor corporațiilor și ale liderilor acestora, nu ale cetățenilor.

Dacă în 1983, 50 de firme dominau peisajul mediatic, în anii '90, numărul acestora a scăzut la 9. Apoi, situația s-a înrăutățit.

În prezent, doar șase conglomerate - Comcast, Disney, AT&T, Sony, Fox și Paramount Global (cunoscută anterior sub numele de ViacomCBS) - controlează 90% din ceea ce văd, citesc sau ascultă americanii. Concret, asta înseamnă că aproximativ 232 de directori din mass-media au puterea de a decide ce informații pot accesa 277 milioane de americani. În 2021, „cei șase mari” au încasat în total venituri de peste 478 de miliarde de dolari. O sumă mai mare decât PIB-ul Finlandei și al Ucrainei la un loc.

Problema se extinde și la giganții din presa scrisă și radio: iHeartMedia deține 863 de posturi de radio la nivel național, în timp ce Gannett deține peste 100 de cotidiane americane și aproape 1.000 de săptămânale.
 
CAM CUM ARATĂ REȚEAUA CONFORM PRIETENILOR FONDATORULUI WIKILEAKS, JULIAN ASSANGE (pentru mărit, clic pe foto):
 

 
 
Pe măsură ce numărul celor care controlează mass-media se micșorează, scade și volumul de informații relatate. Acesta este și motivul pentru care miile de posturi de știri existente în prezent difuzează adesea, spre rușinea lor, același conținut. Exemplu, în următorul VIDEO: