ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Românii consumă și în acest an în jur de 7,5 milioane de cozonaci, chiar dacă prețul acestui produs atât de căutat în perioada Sărbătorilor Pascale a înregistrat o creștere de până în 5% față de aceeași perioadă a anului trecut, a declarat, pentru Agerpres, Aurel Popescu, președintele Rompan.

„Unii patiseri au modificat prețurile la cozonaci din cauza tarifelor mari la energie, gaze, combustibili. Noi, de exemplu, nu le-am modificat de la Crăciun, dar cei care au avut o creștere mai mare de costuri au pus-o în acord cu prețurile. Putem spune că în această perioadă prețul cozonacilor este cu până în 5% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut", a declarat, pentru Agerpres, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase - ROMPAN, Aurel Popescu.

Acesta a spus că, și în 2019, circa 5% din totalul ofertei pe care o aduc pe piață patiserii, în jur de 7,5 milioane de cozonaci, va merge către românii care se află în afara țării.

„Continuăm exporturile de cozonaci și pască în țările cu populație românească, cele mai mult în Italia, Spania, Canada, dar și în Anglia și Germania. Cam 5% din producția noastră de aproximativ 7,5 milioane de cozonaci merge la export. Gustul românului a rămas neschimbat. El preferă cozonacul tradițional, cel cu nucă, stafide și cacao sau combinația cu rahat sau ciocolată. Nu preferă nimic spectaculos", spune Popescu.

Piața de morărit și panificație a crescut la 3 miliarde de euro, fiind pe primul loc în industria alimentară.

În piață sunt active 4.500 de firme, iar ROMPAN, prima asociație constituită în România în 1990, cuprinde peste 300 de societăți din toate domeniile din industrie. Cota de piață este de 65% pe morărit, 40% la panificație, 70% la paste făinoase și 55% la biscuiți.