ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Pe măsură ce Noua Ordine Mondială se instalează cu o rapiditate tot mai mare, Papa Francisc nu mai are răbdare cu cei care nu se supun noii Linii Progresiste.

Suveranul Pontif l-a demis pe cardinalul Daniel Fernández Torres din fruntea diecezei Arecibo din Puerto Rico, fără formalitățile obișnuite, sub acuzația de neascultare și de lipsă de colegialitate față de ceilalți episcopi portoricani.

Sfântul Scaun a anunțat că l-a „eliberat” din funcție pe episcopul din Arecibo printr-o înștiințare datând din 9 martie 2022.

Torres, în vârstă de 57 de ani, care este un fervent apărător al familiei și al dreptului la viață, și care a manifestat o puternică opoziție față de vaccinarea obligatorie anti-COVID, a protestat miercuri, 16 martie 2022, față de îndepărtarea sa, pe care a numit-o „total nedreaptă”.

Episcopul, care se află în fruntea diecezei Arecibo de 12 ani, a afirmat că delegatul apostolic al Papei Francisc în Puerto Rico i-a cerut verbal demisia, lucru refuzat de Torres, deoarece „nu am dorit să devin complice la o acțiune total nedreaptă”.

În nota sa de protest de miercuri, Torres a scris:

„Împotriva mea nu a avut loc vreun proces, nici nu am fost acuzat oficial de nimic, ci, pur și simplu, delegatul apostolic mi-a comunicat verbal că Roma îmi cere să demisionez.”

Episcopul a adăugat:

„În zilele noastre, un succesor al apostolilor este înlocuit fără a fi organizat nici măcar procesul canonic necesar pentru a elibera din funcție un preot de parohie.”

El a explicat:

„Am fost informat că nu am comis nici o crimă, dar că nu aș fi «ascultat de Papa», nici nu m-aș aflat «suficient în comuniune cu frații mei episcopi din Puerto Rico». Mi s-a sugerat că dacă demisionez de la dieceză voi rămâne în slujba Bisericii, în cazul în care vreodată ar fi nevoie de mine într-o altă poziție; o ofertă care de fapt îmi dovedește nevinovăția.”

Și episcopul Torres a conchis:

„Regret profund faptul că, în Biserică, unde mila este atât de mult propovăduită, în practică, unii sunt lipsiți de un minimum sentiment al dreptății. Îmi exprim comuniunea în credința catolică cu Papa și cu frații mei de episcopat, în ciuda perplexității mele față de un gest arbitrar de neînțeles.”

Potrivit episcopului, el ar fi fost convocat pentru o ședință la Vatican, însă acesta a refuzat, pretextând pandemia.

Conform Catholic News Agency, Torres ar fi refuzat să trimită seminariști la Seminarul Interdiecezan din Puerto Rico, aprobat de Vatican în 2020.

De remarcat că Daniel Fernández Torres a fost numit episcop auxiliar la San Juan de către Papa Emerit Benedict al XVI-lea în 2007, înainte ca tot el să-l numească în fruntea diecezei din Arecibo în 2010.

Sunt cunoscute tensiunile dintre Benedict, a cărui misterioasă retragere din Sfântul Scaun în 2013 nu a fost nici acum elucidată, și Francisc.

Primul a fost un exponent al liniei catolice tradiționale, conservatoare, în vreme ce al doilea este favorabil unui „aggiornamento” (adaptare) agresiv la toate normele progresiste, de la imigrație și minorități sexuale până la schimbarea climatică și vaccinarea obligatorie.

Iar Torres pare într-adevăr croit după chipul și asemănarea celui care l-a numit în post.

El a refuzat să se alăture unei declarații comune a celorlalți șase episcopi din Puerto Rico, în august trecut, prin care credincioșii erau informați că vor fi segrețaiț la Liturghie în funcție de situația lor vaccinală.

Scrisoarea din august a episcopilor portoricani impunea de asemenea obligativitatea strictă a clerului și tuturor funcționarilor bisericești de a se vaccina anti-COVID, susținând că „nu există nici un temei” în învățătura catolică pentru a respinge vaccinarea obligatorie.

Episcopul Torres a emis un comunicat separat, cu o săptămână înainte de „scrisoarea celor șase”, în care afirma că credincioșii catolici pot refuza vaccinarea cu conștiința împăcată.

Cu acest prilej, înaltul prelat amintea că toate vaccinurile anti-COVID disponibile au folosit, în procesul de producție sau de testare, linii de celule de la fetuși avortați.

„Respectarea conștiinței persoanei face și ea parte din doctrina catolică”, a observat Torres, citând Catehismul Bisericii Catolice.

„Conștiința, libertatea ei, nu pot fi privite doar ca un drept civil, ci sunt intrinseci credinței noastre catolice.”

El adăuga în august:

„Ne amintim că valoarea și apărarea vieții, la fel ca și gravitatea păcatului avortului, fac parte din credințele noastre religioase catolice. În consecință, este posibil pentru un credincios catolic să aibă obiecții de conștiință față de așa-zisa obligativitate a vaccinului COVID-19.”

Același episcop Torres le-a permis preoților din dieceza sa să semneze scrisori de exceptare de la vaccinare pe motive religioase pentru credincioșii din parohiile lor.

Guvernatorul de Puerto Rico, Pedro Pierluisi Urrutia, membru al Partidului Democrat, a emis recent un decret care vizează vaccinarea obligatorie a sute de mii de muncitori și studenți care se află pe insulă.

Poziția față de vaccinare a episcopului Torres, susținută și de alți lideri catolici americani, inclusiv de conferințele episcopale din Dakota de Sud și Colorado, a venit însă în conflict direct cu atitudinea Sfântului Scaun.

Papa Francisc a fost un promotor agresiv al vaccinării anti-COVID, numind-o o „obligație morală”, și a ordonat vaccinarea tuturor preoților și funcționarilor de la Vatican, precum și a pelerinilor care intră în Cetatea Vaticanului.

Episcopul Torres s-a făcut cunoscut și pentru atitudinea sa fermă în sprijinul familiei și al vieții.

Într-un interviu din martie 2021 pentru LifeSiteNews, înaltul prelat a criticat aspru un proiect de lege care incrimina penal „orice acțiune sau tratament” pentru a reduce sau elimina atracția față de același sex sau confuzia de gen la copii.

Torres a subliniat faptul că mulți tineri încep să se declare homosexuali sau transgenderi ca urmare a unui abuz sexual.

Proiectul de lege ar fi incriminat penal nici mai mult, nici mai puțin, decât credința catolică și creștinismul, a avertizat episcopul.

„Este o crimă să fii creștin în Puerto Rico?”, a întrebat Torres într-o scrisoare adresată Senatului.

„Într-adevăr, este, odată ce se intenționează să se impună, sub amenințarea acuzației de «abuz instituțional», ca instituțiile noastre religioase să predea ceva care este fundamental împotriva credinței, biologiei și rațiunii umane.”

Cel puțin un înalt prelat și-a manifestat sprijinul pentru episcopul Torres: Héctor Aguer, Arhiepiscop Emeritus de La Plata, în Argentina, un conațional al Papei Francisc.

Tot miercuri, Aguer a dat publicității o declarație în care elogiază activitatea episcopului demis, acuzând Vaticanul că „aderă la principiile unei Noi Ordini Mondiale”.

Arhiepiscopul argentinian a afirmat:

„Progresismul impus de Sfântul Scaun înaintează fără încetare, nesinchisindu-se de faptul că face victime printre oamenii lui Dumnezeu, ale căror activități fac Biserica să înflorească.”

Și Aguer a adăugat:

„Episcopul de Arecibo, Puerto Rico, Monseniorul Daniel Fernández Torres, a fost depus din fruntea diecezei sale pentru că a apărat refuzul bazat pe conștiință în fața ridicolei «obligații morale» de a se vaccina, impusă de Sfântul Scaun.”

Înaltul Prelat și-a continuat diatriba pe același ton:

„Biserica actuală nu mai este interesată de Dumnezeu, sau de obligația hristică de a învăța Evanghelia, ci doar de a impune «noi paradigme» și a adera la principiile unei Noi Ordini Mondiale, străină legii firii și revelației lui Hristos. Cazul Monseniorului Fernández Torres este un exemplu foarte clar despre modul în care Biserica lucrează împotriva a ceea ce ar trebui să fie misiunea sa.”

Arhiepiscopul de La Plata și-a amintit:

„Cu câțiva ani în urmă, am fost invitat de către episcopul Daniel să predic Exercițiile Spirituale (o culegere de rugăciuni și practici meditative alcătuită de Ignațiu de Loyola) clerului din dieceza sa. Am putut vedea atunci cum o parte a Bisericii înflorește când episcopul său este om al lui Dumnezeu, fidel marii Tradiții Bisericești.”

Iar Aguer a încheiat tunător:

„Însă nu de asta este interesată Roma. Ca niciodată până acum, centralismul roman este impus în numele «unității». O asemenea poziție ne face să tânjim după libertatea pe care marii suverani pontifi au susținut-o, sprijinind episcopatele care s-au angajat în înflorirea Bisericii și în evanghelizarea celor din afara ei.”