Profesorul Ovidiu Bojor, doctor farmacist și membru al Academiei de Științe Medicale, a făcut o listă a celor mai bune remedii contra răcelilor și gripelor. Acestea scurtează perioadele de boală și severitatea simptomelo, ne spune renumitul profesor. Dl. Ovidiu Bojor, care este și supraviețuitor al masacrului de la Mureșenii de Câmpie, a împlinit luna aceasta, chiar pe 1 noiembrie, 96 de ani. Redacția ActiveNews îi urează La Mulți Ani!

Căile respiratorii se curăță cu soluții saline, iar aerul din locuințe se sterilizează cu aerosoli cu sare sau cu uleiuri esențiale, potrivit expertului în fitoterapie. Iată și alte sfaturi oferite de prof. Ovidiu Bojor:

1. Încercați cu echinaceea. Echinaceea este un supliment care ajută la întărirea sistemului imunitar și vă poate ajuta să contracarați răceala. ”Dacă deja v-ați îmbolnăvit, planta vă poate scurta numărul zilelor de convalescență. Are un rol protector", precizează profesorul Ovidiu Bojor.

2. Testați suplimentele naturale cu zinc. Zincul are proprietăți antivirale. Potrivit unor studii, acest mineral este capabil să distrugă formarea unor proteine care contribuie la multiplicarea virusurilor gripale. „Vă recomand produsul numit Biozinc, pe care îl puteți combina cu Biomagneziu. Sunt două suplimente naturale de succes", consideră Ovidiu Bojor.

3. Profitați de vitamina C. Vitamina C poate preveni o răceală, dar și scurta perioadă de boală, ori poate ușura simptomele. Consumată în cantități mari însă, poate afecta rinichii. Adulților li se recomandă un gram pe zi, iar copiilor – 500 de miligrame.

4. Supa este bună pentru nasul înfundat. Supa fierbinte calmează simptomele de răceală, deoarece aburii pe care îi inhalați vă descongestionează nasul înfundat. Totodată, vă ajută să nu vă deshidratați și, în plus, este ușor de digerat.

5. Beți ceaiuri pe săturate. Ceaiul cald are efecte similare supei fierbinți. Cel verde, dar și cel negru par a fi mai indicate, deoarece conțin și cantități mari de antioxidanți. Seara, în locul ceaiului negru, îl puteți alege pe cel cu fructe ori pe cele de tei sau cimbru.

6. Usturoiul și ceapa, două medicamente naturale puternice. Usturoiul și ceapa sunt remedii legendare contra răcelilor, deoarece distrug germenii și ajută la desfundarea nasului, funcționând ca două medicamente puternice.

7. Durerile în gât se tratează cu zeamă de ridiche neagră. Zeama de ridiche neagră cu miere poate că nu este așa gustoasă, dar vă poate ajuta să scăpați de durerile în gât și de tuse. „Scobiți ridichea, puneți miere și lasați-o să se îmbibe timp de 10-12 ore. Mâncați apoi preparatul cu lingurița", sugerează profesorul Ovidiu Bojor. Același remediu este recomandat persoanelor cu afecțiuni hepatice, deoarece zeama de ridiche neagră are proprietatea de a reface ficatul.

8. Sauna și băile turcești vă relaxează. Aburii fierbinți din baia turcească vă pot relaxa mușchii și este un bun descongestionant nazal. Același efect îl poate avea și sauna. Temperaturile crescute ajută în lupta contra agenților patogeni.

9. Soluțiile saline elimină mucusul. Spray-urile saline pot îndepărta virusurile și bacteriile din mucoasa nazală. Soluția salină înmoaie mucusul, care devine astfel mai ușor de eliminat. Există, de asemenea, și aparate de cameră, cu plăcuțe din sare de mină, care se pun în priză și împrăștie aerosoli.

10. Gargară cu apă sărată ori cu tinctură de propolis. Gargara cu apă sărată este un remediu bun contra durerilor în gât. Puteți încerca și cu ceai de mușețel ori cu tinctură de propolis. Se pun 20-25 de picături la 50 de mililitri de apă. Repetați procedura de două sau de patru ori pe zi, în funcție de severitatea simptomelor.

11. Aromaterapia ucide microbii din aer. Aerisiți bine camera în care dormiți, iar după aceea folosiți uleiuri esențiale, cum sunt cele de levănțică, busuioc sau mentă. „La fel ca și tămâierea, acestea «sterilizează» mediul ambiant", mai spune profesorul Ovidiu Bojor.

12. Somnul reface organismul. Cel mai bun medicament contra răcelilor și gripelor este somnul. Dacă organismul va fi mai odihnit, va fi și mai capabil să lupte contra virusurilor. În special pentru copii și vârstnici este esențial să respecte programul de somn.

Sursa: Doctorul Zilei