Primăria Capitalei urmează să decidă asupra organizării unui referendum local pentru introducerea unei taxe auto de acces în centrul orașului, la propunerea unui consilier general ALDE. Referendumul ar urma să aibă loc în 27 ianuarie anul viitor.

Proiectul de hotărâre a fost propus de consilierul general ALDE Tudor Ionescu. Acesta prevede organizarea unui referendum local pentru introducerea unei taxe auto în centrul Capitalei, în 27 ianuarie 2019. Întrebarea la care ar răspunde cu „DA" sau „NU" bucureștenii este: „Sunteți de acord cu restricționarea accesului auto în perimetrul delimitat în interiorul zonei centrale a Municipiului București prin identificarea și implementarea unui sistem de taxare sau de utilizare de vignete?".

Laboratorul ImunoMedica


În expunerea de motive, consilierul arată că traficul aglomerat este o problemă pentru București, în condițiile în care în aprilie 2017, în București erau înmatriculate 1.274.000 de autovehicule și alte 155.000 în județul Ilfov, iar anul acesta numărul autoturismelor din București a crescut cu peste 30.000.

De asemenea, el dă exemplu alte state UE unde a fost implementată taxa de congestie, precum Italia (în Milano), unde valoarea taxei este de 5 euro, ori Marea Britanie, unde este de 11,5 lire.

„Prin votarea acestui proiect, a organizării unui referendum local (...) Bucureștiul se poziționează deja în rolul său de capitală de facto a Uniunii Europene, prin promovarea proiectelor europene în zona de mediu și grijă față de sănătatea cetățenilor săi", scrie în expunerea de motive.

Proiectul nu se află pe ordinea de zi a ședinței CGMB de marți, fiind încă la nivel de propunere.

Încă de la începutul acestui an, Primăria Capitalei lua în calcul introducerea unei taxe de acces în centru, fiind introdusă în Planul integrat de calitate a aerului când acesta a fost pus în dezbatere publică și înainte să fie modificat odată cu preluarea propunerilor de la cetățeni. Această propunere a municipalității, alături de implementarea sistemului de management al traficului, achiziționarea de autobuze Euro 6 și mijloace de transport public electrice, finalizarea liniei de metrou M5, parcări park&ride sau piste de biciclete pe principalele bulevarde, viza reducerea poluării.