Primăria Capitalei urmează să decidă asupra organizării unui referendum local pentru introducerea unei taxe auto de acces în centrul orașului, la propunerea unui consilier general ALDE. Referendumul ar urma să aibă loc în 27 ianuarie anul viitor.

Proiectul de hotărâre a fost propus de consilierul general ALDE Tudor Ionescu. Acesta prevede organizarea unui referendum local pentru introducerea unei taxe auto în centrul Capitalei, în 27 ianuarie 2019. Întrebarea la care ar răspunde cu „DA" sau „NU" bucureștenii este: „Sunteți de acord cu restricționarea accesului auto în perimetrul delimitat în interiorul zonei centrale a Municipiului București prin identificarea și implementarea unui sistem de taxare sau de utilizare de vignete?".

În expunerea de motive, consilierul arată că traficul aglomerat este o problemă pentru București, în condițiile în care în aprilie 2017, în București erau înmatriculate 1.274.000 de autovehicule și alte 155.000 în județul Ilfov, iar anul acesta numărul autoturismelor din București a crescut cu peste 30.000.

De asemenea, el dă exemplu alte state UE unde a fost implementată taxa de congestie, precum Italia (în Milano), unde valoarea taxei este de 5 euro, ori Marea Britanie, unde este de 11,5 lire.

„Prin votarea acestui proiect, a organizării unui referendum local (...) Bucureștiul se poziționează deja în rolul său de capitală de facto a Uniunii Europene, prin promovarea proiectelor europene în zona de mediu și grijă față de sănătatea cetățenilor săi", scrie în expunerea de motive.

Proiectul nu se află pe ordinea de zi a ședinței CGMB de marți, fiind încă la nivel de propunere.

Încă de la începutul acestui an, Primăria Capitalei lua în calcul introducerea unei taxe de acces în centru, fiind introdusă în Planul integrat de calitate a aerului când acesta a fost pus în dezbatere publică și înainte să fie modificat odată cu preluarea propunerilor de la cetățeni. Această propunere a municipalității, alături de implementarea sistemului de management al traficului, achiziționarea de autobuze Euro 6 și mijloace de transport public electrice, finalizarea liniei de metrou M5, parcări park&ride sau piste de biciclete pe principalele bulevarde, viza reducerea poluării.




Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews