ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Consiliul pentru Educație din Texas a votat vineri, cu 8-7, aprobarea unui nou curriculum bazat pe Biblie pentru școlile elementare, provocând nemuțumirea unora dintre părinți și a mai multor grupuri pentru apărarea drepturilor civile, informeazăThe Guardian, citat de Știripesurse.

Școlile din Texas nu vor fi obligate să folosească programa „BlueBonnet”, care include lecții din cărțile Geneza și Psalmii, precum și din Noul Testament, dar vor primi finanțare suplimentară dacă o fac.

Curriculumul, numit „Bluebonnet Learning”, ar putea fi implementat încă din august 2025 și vizează materialele didactice de limbă engleză și arte lingvistice pentru clasele de grădiniță și până la clasa a cincea din școlile publice.

Profesorii vor avea opțiunea de a adopta acest nou curriculum bazat pe credință, iar statul oferă un stimulent financiar de 60 de dolari per elev pentru districtele școlare care participă în acest program.

Eforturi similare se fac și în alte state americane, dominate de republicani.

În Louisiana, o lege care impune tuturor școlilor de stat să afișeze cele Zece Porunci a fost blocată temporar de o instanță federală în urma unei acțiuni legale din partea unui grup de părinți.

Înalți oficiali din domeniul educației din Oklahoma au ordonat școlilor publice în iunie să includă lecții biblice în predarea elevilor din clasele a cincea la a douăsprezecea. Părinții, studenții și profesorii au intentat un proces la Curtea Supremă din Oklahoma pentru a preveni achiziționarea Bibliei.

Mai recent, oficialul principal al educației din Oklahoma, superintendentul Ryan Walters, a anunțat că statul a achiziționat 500 de exemplare ale Bibliei publicate de președintele ales Donald Trump pentru unele clase de liceu axate pe guvernul SUA. El a spus că cărțile includ și alte „documente de bază” pentru țară, și anume Declarația de Independență.

Superintendentul Walters a cerut, de asemenea, școlilor să le arate elevilor un videoclip cu el rugându-se pentru Trump, deși unele districte școlare au refuzat, potrivit rapoartelor presei.

Grupurile progresiste protestează

Unii părinți, unii profesori și grupurile pentru drepturi civile și-au exprimat indignarea față de această decizie, despre care unii susțin că încalcă Constituția SUA și ar putea aliena elevii și profesorii de alte confesiuni.

„Curriculumul Bluebonnet ignoră în mod flagrant libertatea religioasă, o piatră de temelie a națiunii noastre încă de la fondare. Aceiași politicieni care cenzurează ce pot citi elevii vor acum să impună o religie sponsorizată de stat în școlile publice,” a declarat Caro Achar, coordonator pentru libertatea de exprimare la filiala din Texas a Uniunii Americane pentru Libertăți Civile (ACLU). „Îndemnăm districtele să respingă acest curriculum opțional și să mențină o educație publică care respectă diversitatea religioasă și drepturile constituționale ale elevilor din Texas”, a adăugat el.

Exemple de referințe biblice din curriculum includ o lecție pentru grădiniță despre „regula de aur”, care învață importanța de a-i trata pe ceilalți așa cum ai dori să fii tratat, tu însuți legată de predica lui Isus de pe munte, și un modul de studiu pentru clasa a treia despre Roma antică și viața lui Isus.

În mesajele text obținute de The Guardian între Chancie Davis, o fostă profesoară din districtul școlar independent Katy, care s-a opus curriculumului, și Audrey Young, membră a Consiliului pentru educație din Texas care a votat în favoarea acestuia, Young a negat orice referire la Isus în curriculum și și-a menținut ferm poziția favorabilă votului.

Davis i-a scris lui Young: „Crezi că fiecare persoană, indiferent de convingerile sale, ar trebui să învețe despre Biblie.”

Young a răspuns: „Pentru a putea participa pe deplin într-o societate alfabetizată.”

Nici Audrey Young, nici Consiliul pentru educație din Texas nu au răspuns solicitărilor de a comenta.

Davis a declarat că a început să comunice prin mesaje text cu Young după ce i-a găsit numărul de telefon pe site-ul consiliului. Ea a spus că a fost „șocată” să primească un răspuns de la reprezentanta ei aleasă, mai ales în timpul ședinței consiliului în care se discuta votul.

„Cel mai surprinsă am fost de lipsa de profesionalism în abordarea problemei, ca și cum totul era deja hotărât,” a spus Davis. „Nu era pregătită să asculte nimic.”

Davis a adăugat: „Există o linie clară de demercație între biserică și stat, iar acest lucru o depășește, creând un precedent periculos în școlile noastre publice. Toți elevii merită să fie reprezentați, nu doar ce creștini.”

Bryan Henry, un părinte ldin Cypress, Texas, și avocat al școlilor publice afiliat organizației Cypress Families for Public Schools, a declarat că acest curriculum este „doar cel mai recent exemplu al modului în care Texasul devine un laborator pentru naționalismul creștin.”

Henry a adăugat: „Ceea ce mi se pare deosebit de insidios este faptul că se oferă stimulente financiare districtelor școlare pentru a adopta curriculumul, într-un moment în care guvernul statului privează școlile publice de fonduri necesare, deoarece vor vouchere pentru școlile creștine private.”

Un purtător de cuvânt al Asociației Profesorilor din Texas, afiliată la cel mai mare sindicat din SUA, Asociația Națională pentru Educație, a declarat pentru The Guardian: „Implementarea acestui curriculum înseamnă că copiii de școală primară din școlile care îl adoptă vor primi lecții asemănătoare celor de școală duminicală creștină în școlile publice, lucru pentru care sistemul nostru de educație publică nu a fost conceput și pe care nu ar trebui să îl ofere.”

„Elevii care practică alte religii decât creștinismul vor fi, de fapt, discriminați, deoarece propriile lor religii vor fi ignorate aproape complet”, a argumentat el.

Darcy Hirsh, directorul pentru relații guvernamentale și advocacy al Consiliului Național al Femeilor Evreice, cea mai veche organizație evreiască feministă pentru drepturi civile din SUA, a declarat într-un interviu pentru The Guardian: „Ca organizație evreiască, menținerea separării dintre biserică și stat este o prioritate-cheie pentru noi, deoarece este piatra de temelie a democrației noastre.”

Hirsh a adăugat că este „devastată” de decizia consiliului școlar din Texas „de a implementa un curriculum bazat pe Biblie, și chiar pe o interpretare specifică a Bibliei.”