„Nu mă abuza și nu-mi pretinde ceea ce e dincolo de ceea ce eu, ca medic și ca om de cunoaștere științifică, știu că nu are rațiune”, spune renumitul medic neurolog și filosof, prof. dr. Dumitru Dulcan, invitat în emisiunea Medika Special” de la Medika TV. Profesorul Dulcan a a vorbit despre obligativitatea purtării măștii, despre abuzurile care au avut loc în ultimele luni, în special cele asupra vârstnicilor, dar și despre școala online. 

„Nu mă simt confortabil cu masca. Dar astea sunt regulile și legea. Eu sunt un om civilizat și respect legea, câtă vreme nu se face abuz. Nu mă abuza și nu-mi pretinde ceea ce e dincolo de ceea ce eu, ca medic și ca om de cunoaștere științifică, știu că nu are rațiune. Deocamdată respect legile, dar vom vedea până când și până unde vom merge.
S-ar putea ca mulți infractori să se ascundă după masca asta, și asta nimeni n-a gândit-o. Dacă nu poți să distingi pe cineva, poate să-ți faca orice rau. Omul se ascunde după mască!”, a spus renumitul neurolog care a devenit foarte cunoscut odată cu publicarea volumului „Inteligența materiei", un best-seller al anilor `80.
 
Întrebat dacă crede că în această perioadă de restricții au fost comise abuzuri, profesorul Dulcan a declarat:

„Am spus și repet: a izola pe criteriul vârstei, pe care nu știu cum au luat-o,  înseamnă să expunem acest segment uman la accidente trombo-embolice, depresive, psihic și psihologice. În acest timp, oamenii au făcut depresii, unii au încercat să se sinucidă. Consider că acesta e un abuz și ar trebui să găsească o soluție să nu se țină așa la infinit.  Am auzit pe cineva spunând că nu sunt suficiente trei luni de izolare și să se facă trei ani. Aș fi întrebat-o dacă nu cumva e strănepoata cuiva, știm noi cine, care pe criterii rasiale a făcut niște rele in istoria asta. Cum să ții niște oameni bătrâni in izolare trei ani? Doar dacă vrei să-i  elimini!”

Despre școala online și modul în care o astfel de metodă didactică poate afecta educația copiilor, profesorul Dulcan a fost categoric: sub nicio formă nu poate deveni singura formă de instruire.

„Unde-i socializarea copilului? Un copil care stă cu oameni vârstnici își însușește doar o mentalitate bătrânească. el trebuie să socializeze cu copiii pentru că asta e lumea lor. Unde e universul copilului? Ce creăm noi? Analfabeți sau oameni fără carte? Dacă eram ministrul Educației aș fi făcut un colectiv imens și aș fi supus discuției publice ce trebuie făcut cu acești copii. Nu putem să creăm analfabeți, nu putem să creăm semidocți! La copiii care sunt in cine știe ce vârf de munte nu se mai gândește nimeni.
Sub nicio formă școala online nu poate să devină singura formă de instruire a elevilor. Da, poate circumstanțial, dar în niciun caz nu sunt de acord cu ea. Unde e socializarea, unde e jocul copiilor? Jocul e o tendință ludică.Copiii au nevoie de socializare, iar școala era locul lor de socializare. Era locul unde ei discutau problemele pe care adulții nu le pot înțelege”.