ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


„In data de 3 decembrie am avut programat zborul Munchen - Timisoara, iar noi nu am ajuns acasa nici in acest moment”, semnalează pe Facebook o clientă a companiei Lufthansa.

„03.12.2023: cu putin inainte de ora 22:00, suntem anuntati ca zborul nostru va avea o intarziere de 30 de minute. Motivul? Aeronava cu care trebuia sa plecam a inghetat, iar personalul nu poate deschide usa avionului. 

30 de minute mai tarziu, personalul a deschis usa avionului, deci am inceput imbarcarea. Odata ajunsi in avion, capitanul ne anunta in legatura cu faptul ca aeronava trebuie trecuta printr-o procedura de degivrare - insa nu exista personal care sa faca acest lucru in urmatoarele 2 ore, fiind un singur echipaj pe tot aeroportul din Munchen care poate realiza aceasta procedura. Ca urmare, ni s-au oferit cateva bauturi in avion si am fost rugati sa asteptam. Dupa cele 2 ore de asteptare, capitanul ne anunta ca echipajul a ajuns prea tarziu si ca nu mai putem pleca din cauza conditiilor meteo si a autoritatilor care nu mai permit decolarea. Suntem nevoiti sa asteptam inca 30 de minute in avion pentru a fi transportati inapoi in aeroport.

Inapoi in aeroport, trecut de ora 01:00: suntem rugati sa ne gasim singuri cazare - lucru imposibil de realizat in acel moment. Toate hotelurile din zona erau deja ocupate de oamenii care au avut zborurile anulate.

Sute de oameni dormeau deja in aeroport, pe scaune, pe banchetele din restaurante, sub mese sau pe jos. Am ramas si noi, cu un rucsac in spate, nestiind ce sa facem. Reprezentantii aeroportului au lasat cateva cutii cu apa, covrigi, biscuiti si paturi in cateva locuri din aeroport pentru sutele de oameni (batrani, familii cu copii sau tineri) care isi petreceau deja prima sau a doua noapte pe scaunele sau pe podelele din aeroport. 

04.12.2023: ni s-au dat bilete pentru urmatorul zbor programat la ora 11:30 dimineata. Cu aproximativ 2 ore inainte, am fost anuntati ca zborul a fost anulat. Ni s-a oferit o alternativa pentru data de 7 decembrie. Am luat legatura cu un reprezentant Lufthansa care ne-a oferit bilete pentru un zbor Munchen - Belgrad, pentru data de 5 decembrie. 

Am fost informati ca vom primi compensatii daca rezervam o camera la hotel (camere ca au ajuns la pretul de 200-350 EUR/noapte), plus compensatii pentru cheltuielile legate de mancare si transferuri. Din spusele lor, trebuie doar sa platim camera si sa depunem o cerere online pentru compensatii. Ca urmare, am acceptat si am plecat spre hotel. 

In cursul serii, zborul programat pentru urmatoarea zi, in care ne-am pus toate sperantele, a fost anulat - impreuna cu toate zborurile care erau programate in acea zi - cu mentiunea ca situatia va fi incerta toata saptamana. 

05.12.2023: Zborul nostru nu a mai fost reprogramat. Ni s-a oferit doar varianta de a merge cu trenul pana la Frankfurt (trenuri care in mare parte sunt afectate de conditiile meteo si nu functioneaza), iar de acolo sa luam un alt zbor. 

In acel moment am decis sa inchiriem o masina si sa plecam. Am incercat sa ne recuperam bagajele, insa ni s-a transmis ca nu se stie unde sunt si ca niciun bagaj nu va fi eliberat zilele acestea.

Mai mult, cererea pentru compensatii ne-a fost refuzata ulterior.

06.12.2023: Concluzia - suntem inca in Germania. Fara bagaje. Fara compensatii. Fara niciun raspuns clar din partea reprezentantilor Lufthansa sau a celor din aeroport. 

Daca ar fi trebuit sa ne imaginam un scenariu in care incompetenta, nepasarea si batjocura sunt "actorii” principali intr-o astfel de situatie, nu cred ca am fi reusit sa realizam un scenariu similar cu cel de mai sus”, a scris Sandra Bârcă pe Facebook.