ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ministrul român de Externe, Teodor Meleșcanu, și omologul său ungar Peter Szijjarto au convenit, luni, în privința dezvoltării unei linii de cale ferată de mare viteză între Cluj-Napoca și Budapesta, a anunțat ministrul ungar de Externe, relatează agenția MTI, citată de Mediafax.

„Guvernul Ungariei a aprobat o finanțare în valoare de 1 miliard de forinți (3,3 milioane de euro) pentru studiul de fezabilitate al acestui proiect. Guvernul Ungariei nu are nicio obiecție față de planul României de a extinde calea ferată de mare viteză până la București”, a spus Szijjarto.

Anterior, șeful diplomației de la Budapesta declarase că infrastructura de transport în Europa se dezvoltă mai ales pe căile ferate, iar proiectul unui tren de mare viteza care să lege Budapesta prin Cluj de București trebuie să fie prioritar.

În România, din cauza infrastructurii, viteza medie a trenurilor este de 45 de kilometri la oră. La nivelul CFR SA, există doar proiecte pentru modernizarea căii ferate pentru a se putea circula cu o viteză de 160 km/oră.
Calea ferată de mare viteză este un tip de infrastructură feroviară pe care transportul este operat semnificativ mai rapid decât pe infrastructura convențională, prin folosirea unui sistem integrat de material rulant și linii dedicate. Deși în lume nu există un standard armonizat, noile linii pe care trenurile de mare viteză pot circula cu peste 250 km/oră și liniile existente care permit circulația cu peste 200 km/oră sunt în general considerate căi ferate de mare viteză.