ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Brânză de calitate adusă direct de la producătorii locali cu atestat și analize la zi. Este oferta primului magazin de stat al Casei de Comerț Agroalimentar Unirea. Brânzăria tradițională și-a deschis, marți, porțile la Sibiu, în prezența ministrului Petre Daea. În curând, astfel de magazine cu legume sau pește vor apărea în toată țara.

 Brânză în diferite forme și gusturi, unt, smântână, lapte sau iaurt de capră, dar și nelipsita Telemea de Sibiu sunt principalele produse care vor putea fi găsite în noul magazin din Sibiu dedicat produselor locale, scrie Agrointel.

Magazinul este primul din țară pe care statul, prin intermediul Casei de Comerț Agroalimentar „Unirea”, companie cu capital integral de stat, vrea să le deschidă în fiecare municipiu reședință de județ. La Sibiu este vorba de o magazin în principal cu brânzeturi, având în vedere specificitatea zone, dar nu numai. Aici este expusă și carne de porc din rasele Bazna și Mangalița, dar și vinuri de Apold.

„Să mâncăm produse românești că știm să le facem. Beneficiați de primul magazin în țară, sunteți privilegiați că aveți un magazin la dispoziție, dar să-l aprovizionați așa cum știți mai bine. Noi ne mai întâlnim, dar să nu uitați că voi vă întâlniți cu consumatorii – porniți bine să vă mențineți la acest nivel”, le-a spus ministrul Agriculturii Petre Daea celor care vor aduce marfa în magazinul „Brânzărie”.

„În magazin sunt 30-40 de sortimente de brânzeturi de la șase producători din zonă. Avem și carne de porc Mangalița și vinuri din Sibiu. Spațiul are 55 de metri pătrați și este situat pe Strada Turnului, numărul 19, lângă Piața Cibin", potrivit reprezentanților Ministerului Agriculturii.

Adrian Izvoranu, directorul Casei Române de Comerț Agroalimentar „Unirea”, a spus că scopul acestui magazin este ca și consumatori și mai ales producătorii să fie la curent cu pretențiile consumatorilor. Acesta a spus că „Uniera” și producătorii sunt în prezent în contact direct – după aproximativ 2 săptămâni între cele două părți vor interveni furnizorii, care vor colecta produsele, iar producătorii vor trebui să asigure aceeași calitate. Întrebat cum poate ajunge un producător să vândă în acest magazin, Izvoranu a rsăpuns: „Simplu, făcând o ofertă la un preț corect. Noi cumpărăm marfa, o punem în magazin și o vindem. Orice producător care are marfă bună, marfa e de cumpărat. Pentru chestia asta avem specialiști. Un producător industrial își etalează marfa raportat la un standard industrial, altul de genul acesta, tradiționl, își raportează marfa la un standard impus de Ministerul Agriculturii: și structura, și timpul de garanție diferă (…)”.