ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Peste 100 de elevi de clasa a XI-a din Cluj-Napoca vor fi incluși într-un proiect pilot, în premieră în România, care prevede testarea lor prin scanarea mâinilor timp de 5 minute pentru identificarea abilităților native privind cariera lor viitoare, scrie Cluj Capitală.

”În cadrul proiectului <<Încotro? Eu?>> ISJ Cluj identifică grupul țintă și eșantionul de elevi și licee. Va fi un proiect pilot care începe în luna februarie și va dura până în iunie, iar în funcție de rezultate vom vedea dacă îl extindem în anul școlar viitor.

În prima fază vor fi 100 de elevi în fiecare lună. Noul sistem îi va ajuta pe elevi să ia decizii legate de carieră”, a declarat Șeful ISJ Cluj, Marinela Marc, citată de cluj24.ro.

Camelia Bakri, președintele Genesis Lions Club Cluj, partener în cadrul proiectului, a precizat că testarea se va face în cadrul Centrului de consiliere și orientare în carieră.

”Tehnologia MindMi este una nouă și avansată, bazată pe un aparat inventat de inventator român. După testarea mâinilor, elevii de clasa a XI-a vor fi testați în carieră și cu teste standardizate.

Iar atunci vor fi două tipuri de testare, una modernă și alta pe baterii de teste, iar practic oferim copiilor indeciși ce carieră să urmeze, în care ar prima abilitățile native care i-ar putea face să dezvolte competențe maxime într-o anumită carieră”, a explicat Bakri.

Andrei Galoș, reprezentantul firmei Psyhometric Systems Cluj-Napoca, a declarat la rândul său că sistemul este unul inovator, premiat național și internațional, fiind inventat de Dumitru Grigore.

”Este un neurostimulator, pe care elevii își pun palmele, iar ulterior sunt supuși unor impulsuri electrice de voltaj foarte mic prin care le este stimulat creierul.

Creierul răspunde înapoi, moment în care scannerul intră în modul de colectare date. Procesul se repetă până se colectează date suficiente la nivel de activitate neurodermală, iar informațiile sunt interpretate de un algoritm inventat de noi”, a explicat Galoș.

Lansarea proiectului pilot a stârnit reacții amuzante în mediul online:

„Inspectoratul școlar Cluj face voodoo cu elevii. Nu era mai simplu să le citească zodiacul, în cafea sau să le dea în bobi? Asta primești în țara în care există ocupația de "Numerolog” în nomenclator.”, a scris pe Facebook Ovidiu Neacșu.

„Propun ca, pe lângă această inițiativa, să se folosească și globul de cristal / În sfârșit, digitalizarea este implementată și în sistemul educațional! Acum nu ți se mai prezice viitorul folosind bolul de cristal, ci ți se scanează degetele/ Probabil era mai ieftin decât un ansamblu de ghicitoare (că una singura obosea) și testarea reală a abilităților elevilor necesită un efort gen… real/ Bine, ăsta e horoscop next level/ e doare capul…Numerologie si astrologie pe când?Diplome de doctorat în ghicit în bobi și zaț de cafea? Nasol e că deja am fost întrebat "de unde știi că nu functionează?Ai dovezi?”/

Am avut și noi d’asta când eram mici. Tata îmi spunea: Tu să înveți carte, că nu poți merge la sapă cu mâinile alea/ Ce-aveti măi, aparatul are doua raspunsuri bazate pe citirea mainilor si nevoile de dezvoltare ale Clujului.

1. Maini aspre si muncite : viitor constructor de metrou.
2. Maini moi si hidratate: viitor programator./

Un singur lucru nu-l înțeleg. De ce palmele? Adicălea n-ar fi fost mai simplu o cască sau niște electrozi/ventuze puse pe cap? Cum ajung impulsurile alea la greier prin intermediul labelor?
Bineînțeles că glumesc! Mi se pare ridicol aparatul acela, și faptul că este luat în serios/”

„În sfârșit ghicitul în palmă își câștigă locul binemeritat incultura educațională”.