ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


După ce, în urmă cu peste cinci decenii, uzinele Electroputere Craiova scoteau pe piață  primele locomotive românești sub licență suedeză, iată că acum Suedia a ajuns să cumpăre locomotive din țara noastră. Este vorba de două locomotive electrice produse de  Firma Softronic din Craiova (singura din România care produce locomotive) care vor ajunge la operatorul feroviar suedez Green Cargo, în urma semnării unui contract între cele două societăți.

Locomotivele electrice ce vor ajunge în Suedia în 2018 sunt singurele din Europa de Est care recuperează energia în momentul în care frânează, scrie rumanianmilitary.ro. Ele pot transporta dublu față de una obișnuită și au un sistem electric de economisire a energiei în timpul frânării. 

Locomotiva poate tracta până la 3.000 de tone, de două ori mai mult decât cele folosite acum în Suedia. „Sunt motoare recuperative, care în sistemul de frânare, în loc de sistemul clasic, să transforme energia de frânare în căldură prin rezistențe electrice, motoarele devin generatoare și pompează curentul eletric în sistemul energetic național”, explică un specialist, potrivit sursei citate.

 „Suedezii intenționează cu locomotivele noastre să transporte minereu de fier, de undeva de dincolo de Cercul Polar, vă dați seama că trebuie să fie condiții deosebite,”a declarat  Radu Zlatian, director cercetare Softronic.

Până în vara lui 2018, două astfel de locomotive vor ajunge în Suedia. Contractul valorează 7 milioane de euro.

 „Sunt foarte bucuros că a devenit realitate această înțelegere și să văd cum prind viață aceste locomotive foarte puternice pentru Suedia și abia aștept ca pe viitor să primim și mai multe locomotive”, a afirmat Mark Gardbring, reprezentant al companiei feroviare din Suedia.

Până la suedezi, firma din Craiova a livrat 36 de locomotive în Austria, Ungaria și Germania, una singură fiind produsă pentru România, în 2011.


Demn de menționat este faptul că primele locomotive românești au fost produse de cei de la Electroputere Craiova sub licența suedeză. În anul 1964 au fost cumpărate din Suedia, de la firma ASEA Sulzer, 10 locomotive electrice tip CoCo, seria 060-EA (de 5.100 kW), precum și  instalațiile electrice pentru înca 28 de locomotive ce urmau a se construi în țara noastră, în baza achiziționării licenței.

 Valoarea totală a investiției se ridica la circa 4,2 milioane de dolari.