ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Dacă în urmă cu 7 ani, pe când era vicepremier, pesedistul Liviu Dragnea se întorcea din China comunistă cu promisiunea construirii unei linii ferate de mare viteză între Constanța și București, proiect viu criticat în presa vremii și abandonat între timp, astăzi același tip de presă #rezist elogiază performanțele feroviare ale Chinei. „A-nnebunit lupul?” Nu mai este comunismul la fel de roșu și de ciumat? Vom vedea în cele ce urmează:

„China a construit în 15 ani aproape 40.000 de km de linii de tren de mare viteză, mai mult decât tot restul lumii a construit în 55 de ani și investițiile totale au trecut de 1.000 miliarde de dolari, fiind cel mai mare proiect de infrastructură din acest secol. Doar China putea face asta, iar mai jos puteți citi cum a trecut China în patru decenii de la o țară unde trenurile erau mai lente decât în România, la o țară unde multe trenuri ating 350 km/h”, ne informează HotNews într-un amplu articol publicat sâmbătă, 29 mai 2021. Un cearșaf colosal pro-China!

„China, țara construcțiilor monumentale”, „Șase runde de accelerare”, „De ce China construiește atât de repede și atât de ieftin căi ferate de mare viteză”, „2011 Wenzhou - Accidentul care i-a readus pe chinezi la realitate”, „Viitorul însemnă investiții mai chibzuite”, „350 km/h este mai mult decât suficient”, „Cum a crescut rețeaua chineză de mare viteză”, „Cele mai importante linii chineze de mare viteză și cât durează parcursul” sunt cele 8 subtitluri ale unui articol cu tot atâtea sub-secțiuni, ilustrate cu fotografii și filmări, care pare mai mult un documentar sau un capitol dintr-o enciclopedie ... de popularizare a mărețelor realizări ale regimului comunist chinez. Da, nu este un articol strict elogios, sunt amintite în treacăt și insuccesele întâmpinate, dar și procedurile nedemocratice utilizate de regim. Totul pentru a crea o aparență de imparțialitate, observată și de internauți în secțiunea de comentarii. Însă partea laudativă este covârșitor predominantă, iar autorul nu uită să ne informeze, comparativ, de ce nu au americanii trenuri de mare viteză

Pe 25 martie 2014, aceeași redacție HotNews titra: „Vicepremierul Liviu Dragnea a declarat marti la Beijing ca o companie chineza va construi o linie ferata noua pe ruta Bucuresti - Constanta pentru trenuri de mare viteza, proiectul urmind a fi finantat cu fonduri din China, transmite Agerpres. Dragnea vrea ca firma chineza sa modernizeze si inelul feroviar al Bucurestiului. Vicepremierul Dragnea nu a dat insa detalii despre procedurile legale pentru atribuirea acestor contracte catre compania chineza si nu a spus daca este vorba despre o licitatie sau un parteneriat public - privat. (...) Potrivit acestuia, partea romana doreste ca Bucuresti - Constanta sa fie o linie ferata noua pentru ca cea existenta a fost deja modernizata cu fonduri europene. In privinta costurilor, Dragnea a precizat ca acestea vor fi stabilite dupa analizele preliminare efectuate gratuit de partea chineza (...) Proiectul feroviar romano-chinez implica si participarea unor firme romanesti, lucru stipulat in memorandumul semnat.” 

Proiectul avea să nu se mai concretizeze niciodată, din cauza vocilor din presă și din „societatea civilă” care combăteau orice proiect doar pentru că era inițiat de PSD și venea din China. Să fi văzut atunci titluri! Sperăm că ziariștii #rezist care combăteau cu nesaț - desigur, complet dez-ordonați și dezinteresați financiar - să intervină și acum în cazul derapajului deontologic al colegilor lor de la Hotnews.

PS: Recent, am aflat că o parte din presa din SUA - de la TIme la Foreign Policy - a primit comenzi de milioane de dolari de la o agenție de știri controlată de partidul comunist chinez (China Daily) și au livrat cititorilor americani articole care să prezinte Republica Populară Chineză într-o lumină pozitivă.