ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


„Greutatea slujirii pastorale între oameni, atât în mediile urbane dar mai ales in cele rurale este imensa. Aceasta este văzută și simțită doar de către slujitorii parohiilor, de către sănătatea lor fizica și mentală, de către familiile și copii lor. Nicidecum nu este văzută din dealul Patriarhiei sau de pe scaunul arhieresc (oricât de dur ar suna și oricât de mulți ierarhi mi-aș pune în cap, acesta este adevarul).”, scrie părintele Dorian Oprișor, preot misionar la Spitalul de boli Infecțioase Victor Babeș din Timișoara.

„Un alt adevăr din teren este faptul că preoții, în afara de mici excepții, nu au aproape nici o susținere din partea bisericii și superiorilor.

De fiecare dată când un preot este reclamat de catre oameni, fie că a comis o abatere sau nu, este mustrat / pedepsit, fără să mai fie nevoie și de o alta părere sau de părerea lui personală (a preotului ).

Cu alte cuvinte este vădit faptul ca instituția bisericii tinde sa placă mai mult duhului lumii și sa fie „politically correct”. (...)

În ultimii ani am văzut pe purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române delimitandu-se cu ușurință de orice și oricine iasă din zona „politically correct”.

Cu un limbaj extra-cult, cu cuvinte pompoase și înțelese doar de către domnia sa și doar alți câțiva extra-culti ai țării noastre, cu un aer academic și superior, dar cel mai important cu o vădită lipsa a Duhului lui Hristos, Vasile Bănescu taie și spanzură și se delimitează de orice și oricine iasă din sfera "normalului" epocii globaliste în care trăim și pe care domnia sa pare să o apere și slujească.

Ultima sa părere oficială face referire la scandalul în care este implicat Părintele Calistrat Chifan.”, mai scrie preotul timișorean, între altele, arătându-și dezaprobarea față de modul în care a recționat Vasile Bănescu, încă purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, în ciuda numeroasele sale abuzuri în funcție, între care susținerea vaccinării Covid din postura de „reprezentat al BOR” - după cum titra presa mituită de Guvern -, cu un ser experimental dezvoltat din fetuși umani, cauzator de reacții adverse grave, între care și moartea.

Spre deosebire de mulți duhovnici ai României „după trecerea la cele veșnice a domniei sale Vasile Bănescu nu va fi cinstit și amintit de către nimeni, în afara de familia dansului.”, mai scrie preotul, care conchide:

„Făcând o sinteza la cele de mai sus, declar public că mă delimitez personal de purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române și cer oficial înlocuirea lui cu un iubitor de Hristos și de neam, nu cu un iubitor de globalism si duh al lumii.

Hristos în mijlocul nostru!”

Într-o a doua postare, Pr. Dorian Oprișor revine și sesizează diferența dintre modul uman și duhovnicesc în care a s-a exprimat Părintele Constantin Sturzu, purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Iașilor, în contrast cu modul visceral în care a reacționat Vasile Bănescu de la București.

Redăm concluzia acesteia, care dovedește că aceleași opinii pe care le are și ActiveNews ca publicație, împreună cu cititorii săi, o asociație de prestigiu ca Pro Vita București, o mănăstire ca cea ctitorită de Părintele Justin la Petru Vodă sau mireni cunoscuți în spațiul public, ca Iulian Capsali și Valerian Stan, sunt împărtășite, iată, și în sânul preoțimii române:

„Omul duhovnicesc mereu va încerca să îndrepte pe aproapele cu dragoste - gândindu-se la scopul suprem al existenței: mântuirea. Omul duhovnidesc are iubirea suprema fată de creație, care este dorința de a-i vedea pe toti oamenii mântuiți - chiar și pe dușmani.

Aceasta este ortodoxia cea adevărată - cea a dragostei și a milei.

Aici este bariera dintre omul duhovnicesc cu adevărat sau duhovnicesc doar în capul lui.

Omul duhovnicesc doar în capul lui, "ultra-ortodoxul" nu va ști niciodată ce este dragostea și mila. Pentru el Dumnezeu este un Dumnezeu al răzbunării, al ranchiunii, al pedepsei etc. Este un Dumnezeu, dacă vreți, al minții omenești limitată și bolnavă. Este Dumnezeul lui Daniel Balaș și al adepților lui - ca să dăm un exemplu actual. Și de aici tot felul de nebunii și rătăciri de care nu ne vom ocupa acum.

Acest om duhovnicesc doar în capul lui, mereu va fi îngâmfat (multa asceză și studiu de obicei contribuie și ele aici), mereu va mustra cu asprime pe aproapele când îl va vedea căzut sau rătăcit, mereu va părea superior și crud. Este ortodoxul bocancului - cum îl numesc eu.

Uită de Duhul și învățăturile lui Dumnezeu despre cum să mustri pe cineva. Uită că noi "cei duhovnicești" trebuie să "îndreptăm pe unul ca acesta cu duhul blândeții", luând seama la noi înșine să nu cădem în ispită. (Epistola către Galateni a Sfântului Apostol Pavel). Mai uită că nu cu bocancul și cu cuvinte grele înțelepțești pe cineva, ci dând sfat celui înțelept doar așa el se va face și mai înțelept și învațând pe cel drept, așa el își va spori știința lui. (Pildele lui Solomon). "Certa-mă-va dreptul cu milă și mă va mustra" - zice și psalmistul.

Aceasta este diferența între ortodoxia bocancului și cea adevărată, a milei.

Un exemplu de ortodoxie adevărată ne-a dat-o Părintele Constantin Sturzu - consilier al Sectorului comunicare și relații publice al Arhiepiscopiei Iașilor și Purtător de cuvânt al Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, care cu duh de dragoste și milă, a anunțat suspendarea de la slujire a Părintelui Calistrat. Nu l-a făcut bolnav de vedetism, fachir și în tot felul ca și purtatorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române, Vasile Bănescu, de care eu personal m-am delimitat.

Mă întreb retoric - domnul Vasile Bănescu chiar crede că prin astfel de cuvinte și atitudine întreaptă pe cineva? Sau nu a găsit Duhul lui Dumnezeu în miile de cărți pe care le-a citit?

La ultima întrebare aș raspunde totuși, iar răspunsul este simplu: pe Dumnezeu nu-l găsești în cărți ...
Sus să avem inimile!”

Subsemnăm.