România a fost anul trecut ținta mai multor atacuri cibernetice de amploare venite din spațiul estic, într-unul dintre cazuri specialiștii români reușind să identifice un virus informatic cu ajutorul tehnologiei bazate pe inteligența artificială, au declarat reprezentanți ai SRI.

Potrivit acestora, începând cu anul 2016, s-a înregistrat o explozie a atacurilor informatice în toată lumea, țintele fiind îndeosebi statele din Occident. Atacurile de acest fel au o mare complexitate, cu efecte pe termen mediu și lung și sunt foarte greu de detectat. Scopul lor nu este de a distruge infrastructura statului vizat, ci urmăresc extragerea de informații din instituții publice, a precizat sursa citată.

Pentru ca aceste atacuri cibernetice să aibă succes sunt alocate resurse umane, tehnologice și financiare impresionante. De exemplu, pentru a susține o campanie de acest tip atacatorii folosesc în jur de 2.000 de servere, iar costurile se ridică la sute de milioane de euro.

În anul 2018, România a fost, alături de alte state din Europa, ținta unor asemenea atacuri de mare amploare venite dinspre Est, fiind afectate mai multe instituții publice.

Ca o premieră, specialiștii din SRI au reușit să dea de urma unui virus cu ajutorul tehnologiei bazate pe inteligența artificială. Prin această tehnologie avansată a fost detectată o anomalie de comportament și astfel a fost identificat și malware-ul folosit de atacatori. În urma analizelor, a fost identificată atât zona de unde provenea atacul, cât și modul în care virusul extrăgea informațiile.

Reprezentanți ai SRI au recunoscut că reducerea bugetului acestei instituții ar putea afecta capacitatea României de a face față unor asemenea atacuri cibernetice, deoarece nu se va putea achiziționa aparatură de înaltă performanță și este posibil să nu mai fie nici bani pentru ca specialiștii să meargă la cursuri în străinătate.


2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.