Tocmai când credeam (nu șade bine să spun că „speram”) că „s-o țâpat mintenaș” în lacul Ciurel (neinteresat să ajungă la Ghenizaret-ul care nu figurează pe lista marilor turnee ATP), Legiunea se oțărî deunăzi, cu fața pustiită de urâciunea lumii, la „IPS MACHE” care apără dreptul constituțional al creștinilor la închinare, în condițiile în care Biserica Ortodoxă s-a dovedit singura instituție de pe aceste plaiuri, capabilă să organizeze cu decență și rigoare manifestări religioase la care au participat mii de oameni, respectând măsurile sanitare cerute de specialiști.
 
De opt luni de zile creștinii sunt considerați mai nocivi decât frizerii, magazinele, piețele, transportul în comun, jocurile de noroc, damele de pe centură și parangheliile politicienilor care din când în când se mai scapă – deh! - la câte-o dușcă, de teamă ca nu cumva boborul să se vatăme. 

Știți bancul cu Dabija? Alt energumen, de fapt tot un fel Legiune care vorbește din șezut de cele sfinte între două fumuri de mahorcă și-un sughiț, în schimb sare (cât mai poate și el) în poziție de drepți când vede poza Căpitanului, zice despre IPS MACHE că vrea să pară mai nebun decât este. Iată așadar că avem de-a face în cazul celor doi contestatari fioroși cu un parcurs (că de pelerinaj nu poate fi vorba) intitulat cât se poate de cuprinzător și în aceeași termeni legendați „De la Mache la Dilimache”. În ceea ce îl privește pe acesta din urmă, concurența între cele două Legiuni, pare a fi una crâncenă

Care sunt faptele? Desigur cele pe care le știm. 
 
1. IPS Teodosie are un angajament cu fosta Securitate pe care nu l-a negat. Nu știm în ce condiții a fost făcut acel angajament. Ceea ce știm este doar că CNSAS a eliberat un act prin care s-a comunicat lipsa unei activități specifice de poliție politică care să producă file cu turnătorii în dosarul cu titlul conspirativ „Mache”.
 
2. De la declanșarea pandemiei IPS Teodosie alias „Mache” slujește zi de zi Sfânta Liturghie adăugând spre miezul nopții în zilele de joi și sîmbătă acatiste rostite la icoană în genunchi. De opt luni de zile, zi de zi. Nu contează dacă în Catedrala din Constanța sunt zece, câteva zeci sau sute de credincioși. El este acolo. În schimb i se reproșează Odovania Sfintei Învieri (originalul fiind cenzurat de cei responsabili cu vătămarea țării ăsteia de trei decenii încoace). Prin urmare mă întreb iar: Știți bancul cu Dabija? 
 
3. Doar cei răuvoitori sau care nu au fost în viața lor la Peștera Sfântului Apostol Andrei pot pune la îndoială condițiile naturale pe care locul le oferă spre protecția sanitară cerută. Spațiul este de câteva ori mai mare decât la Iași sau București, nemaivorbind de pădurea care înconjoară lărgimea locului. În plus, chiar și în vremuri normale pelerinajul era supravegheat de 250-350 de jandarmi. Să zicem că ne aflăm în 2 decembrie. Pelerinajul n-a avut loc. Parada militară de 1 decembrie s-a desfășurat (cum zicea careva) doar în fața reprezentanților, boborul a fost protejat și de astă-dată la căldurică, bine frăgezit, numai bun să iasă pe 6 decembrie la vot. Și atunci? Mă-ntreb eu însumi: Cum e bancul cu Dabija? Ori poate că e mai bun cel cu clanța?