ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Unii proprietari de mașini electrice, în special cei care au modele mai vechi, au fost șocați să afle cât de mult costă înlocuirea bateriilor, potrivit CTVnews.

„Nu înțeleg de ce fac bateria atât de scumpă când trebuie să o schimbi", a declarat Phyllis Lau, rezidentă din Scarborough, care deține un vehicul complet electric KIA Soul 2018.

SUV-ul electric al lui Lau a venit cu o garanție pentru baterie care acoperă 160.000 km sau opt ani, oricare dintre acestea survine prima.

Familia a declarat că anul acesta vehiculul lor a înregistrat peste 170.000 de kilometri, ceea ce i-a scos din perioada de garanție atunci când bateria s-a defectat.

Când vehiculul nu a mai funcționat, Lau l-a dus la reprezentanța locală și i s-a spus că este nevoie de înlocuirea bateriei. Cu o baterie nouă, manopera și taxele, ea a spus că ar costa aproximativ 23.000 de dolari.

Chiar dacă vehiculul nu se afla în perioada de garanție,  a fost de acord să plătească jumătate din costul unei baterii de schimb.

„Nu vor acoperi în totalitate costurile. Ei spun că cel mai bun lucru pe care îl pot face este jumătate-jumătate - eu plătesc 50 la sută și ei 50 la sută", a declarat Lau.

Ken Edwardson din St. Catharines, Ontario, a cumpărat un Lincoln MKZ hibrid 2011 de ocazie în urmă cu patru ani, iar când bateria s-a defectat, a fost șocat să i se spună că trebuie să o înlocuiască; cu manopera și taxele, ar costa aproximativ 20.000 de dolari.

„La reprezentanță, s-a uitat pe internet și a spus: nu o să vă placă asta. Era vorba de aproximativ 15.000 de dolari pentru baterie, plus manopera și taxele", a spus el.

Edwardson este de părere că nu merită să investești 20.000 de dolari într-o mașină care are acum peste zece ani.

„Pur și simplu nu mă așteptam la un asemenea preț pentru a înlocui bateria", a spus el.

La Centrul de cercetare a vehiculelor electrice de la Universitatea din Toronto, directorul Olivier Trescases a declarat că defectarea completă a bateriei este rară și nu ar trebui să descurajeze pe nimeni să cumpere un vehicul electric, deoarece este normal ca unele baterii să cedeze atunci când un produs este fabricat în masă.

Trescases adăugă că bateriile pentru vehicule electrice fabricate în prezent sunt mult superioare bateriilor fabricate în urmă cu un deceniu.

Cu toate acestea, Trescases spune că oricine se gândește să cumpere un vehicul electric de ocazie, sau are unul vechi, trebuie să ia în considerare vârsta bateriei și dacă aceasta se află sau nu încă în garanție.

„Pentru acei proprietari foarte nefericiți de vehicule electrice care trebuie să își înlocuiască bateriile, da, va fi foarte scump. Totul se reduce următoarea problemă: degradarea bateriei se încadrează sau nu în clauza de garanție."

În cazul lui Lau, aceasta a decis să nu meargă mai departe cu înlocuirea bateriei și a returnat mașina la compania sa de finanțare. Lau a declarat că a fost informată de către companie că aceasta va fi scoasă la licitație și că ar putea fi responsabilă pentru orice diferență datorată.

CTV News Toronto a luat legătura cu KIA Canada în legătură cu cazul lui Lau, iar un purtător de cuvânt a declarat:

 „Dosarele indică faptul că, la 7 iulie 2022, un tehnician de asistență Kia Canada a solicitat în mod oficial de la reprezentanță, o copie a rezultatelor inspecției sale și a diagnosticului rezultat în urma inspecției vehiculului doamnei Lau. Din nefericire, nu s-a primit niciun răspuns din partea reprezentanței, ceea ce indică faptul că problema de defecțiune a fost rezolvată de către reprezentanță, fără a fi nevoie [de] intervenția Kia Canada.Acum este evident că vehiculul doamnei Lau nu a fost reparat. Mai mult, suntem informați că doamna Lau a renunțat la vehicul. Din păcate, fără acces la vehicul, Kia Canada nu poate comenta diagnosticul vehiculului sau starea bateriei la momentul presupusei defecțiuni."

Ford of Canada l-a îndrumat pe Edwardson să colaboreze cu dealerul său în legătură cu problema bateriei, dar Edwardson a decis să nu continue cu plata a 20.000 de dolari pentru înlocuirea bateriei.

Există o nouă companie de automobile electrice care începe să funcționeze în Canada, numită VinFast, care este o marcă de automobile vietnameză cu sediul în Singapore și care adoptă o abordare diferită în ceea ce privește deținerea de vehicule electrice.

Potrivit site-ului web al companiei, atunci când clienții cumpără un VE VinFast, costul bateriei este exclus din prețul de achiziție al vehiculului, iar clienții plătesc abonamente lunare pentru a închiria o baterie.

Cu un abonament pentru baterie, compania a declarat că își asumă responsabilitatea pentru reparațiile, întreținerea și costurile de înlocuire a bateriei rezultate din defecte tehnice, pentru a oferi clienților o experiență fără probleme pe toată durata de viață a vehiculului.