ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Registrul Auto Român a anunţat că începe verificările după scandalul Volkswagen. Oficialii instituţiei spun că au cerut Volkswagen lista modelelor cu probleme şi vândute în ţara noastră. Acestea vor fi testate într-un stand echipat cu aparatură specială.

Într-un laborator de testare al Registrului Auto Român automobilul este urcat pe o bandă de rulare. Mai mulţi senzori care măsoară puterea maşinii şi nivelul de poluare sunt montaţi de ingineri. Autovehiculul este pornit şi rulează pe bandă cu o viteză de peste 30 de kilometri la oră, informeaza Digi24.

Un aparat special este conectat la ţeava de eşapament a maşinii. Pe măsură ce şoferul apasă pedala de acceleraţie noxele sunt captate de testerul celor de la RAR.

„Acesta este aparatul, noxele sunt preluate, amestecate și transportate prin acest tub în camera de analiză”, spune Alin Roşca, șef al centrului de testare RAR.

Rezultatele testului apar aproape instantaneu pe ecranele inginerilor de la Registrul Auto Român. Datele sunt comparate cu normele impuse de Uniunea Europeană.

Pentru autoturismele care provin din Uniunea Europeană normele de poluare sunt deja stabilite şi testate de producătorii maşinilor, astfel încât aceste automobile nu sunt verificate suplimentar atunci când circula pe teritoriul UE.