ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, a prezentat vineri o serie de propuneri pentru reorganizarea sistemului de educație, conform cărora elevii din clasele I - III vor beneficia doar de îndrumarea profesorilor din învățământul primar, urmând ca din clasa a IV-a să aibă și profesori specializați, precum sunt cei pentru limbi străine, anunță Agerpres.

Propunerile au fost avansate în cadrul evenimentului de lansare a viziunii sistemice „Educația de unește”, organizat de Ministerul Educației Naționale, în aula Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I”.

Conform schemei propuse, între 3 și 6 ani, copiii vor beneficia de educație timpurie. Între clasele I - III vor avea profesori pentru învățământ primar, iar între clasele IV - VI vor studia cu același profesor, dar și cu alții specializați pentru anumite discipline. La finalul clasei a III-a va avea loc o evaluare cognitivă și socio-emoțională.

De asemenea, va avea loc o evaluare a nivelului elementar al competențelor, la finalul clasei a VI-a, iar între clasele VII - IX elevii vor avea și un consilier de carieră.

„Urmează clasele IV - VI, a VI-a fiind echivalentul clasei a V-a de acum, în care introducem și profesori la discipline precum limbile străine. Urmează o nouă evaluare, la nivelul elementar al competențelor, iar începând cu clasa a VII-a să avem o consiliere pentru carieră mult mai serioasă decât avem acum, în așa fel încât copiii să poată alege ceea ce li se potrivește", a detaliat ministrul.

Ecaterina Andronescu a arătat că, ulterior, va urma evaluarea națională, existând propunerea ca elevii care nu fac față să urmeze un an suplimentar.

Ulterior, vor urma programele de studii liceale și formare profesională.