Senatorul Titus Corlățean a declarat pentru Stiripesurse.ro că e nevoie de o dezbatere democratică în interiorul partidului în privința parteneriatelor civile. Corlățean spune că o astfel de inițiativă privind parteneriatul civil trebuie discutată foarte serios în coaliție, înainte de a fi promovată și atrage atenția că Referendumul pentru Căsătorie  a eșuat nu pentru că o uriașă majoritate a cetățenilor români nu ar fi fost pentru definirea constituțională a căsătoriei dintre un bărbat și o femeie, ci pentru că a existat o confuzie largă și stimulată legată de formularea întrebării și eventuale lucruri care s-ar ascunde în spatele ei.

„Am remarcat entuziasmul în ultimele zile din partea unor responsabili politici din cadrul coaliției de guvernare PSD-ALDE, inclusiv colegi din Guvernul României, legat de promovarea rapidă a unei legi privind parteneriatul civil înregistrat. De asemenea, remarcasem mai demult o inițiativă legislativă promovată de președintele CNCD, împreună cu un ONG pro-LGBT, fără ca președintele Asztalos, din câte cunosc eu, să aibă mandatul CNCD și fără ca domnia sa să aibă drept de inițiativă legislativă, chiar dacă a recurs la un subterfugiu, prin intermediul unor parlamentari.

Laboratorul ImunoMedica


Văd entuziasmul ăsta crescând și vreau să aduc aminte faptul că noi deja am avut în Parlament, în mandatul anterior, cel puțin două iniațiative legislative similare, promovate pe cale parlamentară, care au generat dezbateri și în Camera Deputaților, și în Senat. Parlamentul a decis cu o uriașă majoritate respingerea acestor inițiative legislative. Nu mi-am schimbat oprinia între timp. Asta în baza unor argumente de fond și nu din cauza unor atitudini emoționale sau iraționale.

Cred că această grabă cu care se promovează inițiativele legislative menționate este una greșită și îmi permit să atrag atenția, cu cordialitate, responsabililor din Coaliție care fac această promovare că este nevoie în primul rând de o dezbatere în partid pe această temă, înainte de a se lua o decizie cu privire la poziționarea pe această chestiune.

De asemenea, îmi îngădui, ca om care a avut contact direct cu electoratul în perioada asta de campanie pentru referendum, să remarc faptul că referendumul a eșuat nu pentru că o uriașă majoritate a cetățenilor români nu ar fi fost pentru definirea constituțională a căsătoriei dintre un bărbat și o femeie, ci pentru că a existat o confuzie largă și stimulată legată de formularea întrebării și eventuale lucruri care s-ar ascunde în spatele ei.

Poziția pe fond a societății românești pe acest subiect nu s-a schimbat. Astfel, această inițiativă privind parteneriatul civil trebuie discutată foarte serios înainte de a se promova. Eu sunt interesat să avem o dezbatere în cadrul partidului pentru că sunt probabil colegi care, cu bună credință, într-un spirit pe care îl consideră de deschidere, promovează această chestiune fără să cunoasă anumite elemente de fond, inclusiv de natură juridică.

Cred că este bine ca lucrurile să nu fie grăbite în mod artificial și să fim puși în fața unei situații de vot în care obiectorii de conștiință, care sunt destui în partid, se vor poziționa împotriva acestei inițiative. Să păstrăm un mecanism democratic de dezbatere în partid, pentru a nu intra într-o zonă de tensiune și să fim obligați, dintr-un eventual comandament politic, pe care mulți nu îl împărtășesc, să fim puși în situația unei alegeri. Ar fi dăunător partidului însuși și relației cu electoratul.

Văzând și practica din alte state, întotdeauna s-a folosit ca pretext situația legalizării unui parteneriat în viața de zi cu zi pentru persoanele heterosexuale pentru a ascunde de fapt adevăratul obiectiv: o formă de legalizare a cuplurilor LGBT. Chestiunea reglementării bunurilor patrimoniale, chestiuni legate de succesiuni și așa mai departe, se pot regla și pentru cuplurile heterosexuale, și pentru cuplurile de același sex prin acte juridice civile între ei. Nu există impedimente din punctul ăsta de vedere.

Adevărata miză este cea a legalizării într-o formă mascată a cuplurilor LGBT și mai ales adopțiile de copii. Este de fapt o formulă mascată a instituționalizării căsătoriei între cuplurile gay, pentru că, o spun ca jurist, un act juridic nu se califică prin titlul pe care îl poartă, ci prin conținut.

Uitându-mă la una dintre inițiativele legislative, cea promovată de președintele CNCD și de Accept, conținutul este cvasisimilar cu cel al instituției căsătoriei. Introduce în mod intenționat și cu rea-credință un element de distincție între cuplurile heterosexuale și homosexuale, primele având dreptul la adopție, cele din urmă neavând dreptul la adopție, știind că acest lucru ar fi o discriminare care, odată devenită subiect al unui atac într-o curte de justiție românească sau europeană, ar genera condamnarea României și obligarea la acordarea unui tratament egal, inclusiv adopții de copii pentru cuplurile discriminate, adică LGBT.

Nu sunt naiv, înțeleg foarte bine modalitatea asta extrem de manipulatorie în care se lucrează. Legalizarea parteneriatului civil între cuplurile LGBT este de fapt un pas care asigură certitudine juridică pentru cel de-al doilea pas – legalizarea căsătoriilor propriu-zise și pasul trei – adopțiile de copii. Lucrurile acestea trebuie discutate în partid, calm, cu argumente, altfel riscăm chiar să ne desprindem de așteptările electoratului nostru și riscăm să avem cam aceeași soartă ca partidele de stânga din Europa, care au intrat înaintea noastră în acest curent așa-zis progresist: au devenit tot mai irelevante în peisajul electoral.

Suntem social-democrați profund atașați valorilor europene, dar nu înseamnă că suntem cu toții la fel. Avem și dreptul la specificul nostru național, de care ideologic nu avem cum să nu ținem cont„,  a declarat Corlățean.