ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ministerul Transporturilor a finalizat măsurătorile pe sectorul de Dunăre de pe Brațul Chilia, precizează Sorin Grindeanu. Pentru a nu mai exista interpretări eronate privind situația măsurătorilor solicitate pentru Brațul Chilia și pentru Canalul Bâstroe, Sorin Grindeanu precizează că experții Ministerului român al Transporturilor și Infrastructurii au finalizat măsurătorile pe sectorul de Dunăre de pe Brațul Chilia (partea ucraineană, între km 22 și km 116, unde autoritățile de la Kiev le-au permis accesul), anunță Mediafax, potrivit ȘtiriPeSurse.
 
Redăm mai jos, declarația sa:

„Pentru a nu mai exista interpretări eronate privind situația măsurătorilor solicitate pentru Brațul Chilia și pentru Canalul Bâstroe, fac următoarele precizări:

- Experții Ministerului român al Transporturilor și Infrastructurii au finalizat măsurătorile pe sectorul de Dunăre de pe Brațul Chilia (partea ucraineană, între km 22 și km 116, unde autoritățile de la Kiev ne-au permis accesul).

- Măsuratorile au fost efectuate cu nave românești (Donaris 1, Donaris 2 și Donaris 3) și cu experți români. Pe durata acestor măsurători au avut acces la bordul navelor noastre și experți ucraineni, invitați în calitate de observatori.

- România a solicitat de mai multe ori acordul Ucrainei pentru a continue măsurătorile cu echipaje și nave proprii pe sectorul cuprins între km 11 și km 22 al Brațului Chilia și pe canalul Bâstroe.

- Autoritățile ucrainene au transmis părții române doar că sunt dispuse să facă măsurători pe aceste sectoare de Dunăre cu nave și experți ucraineni. Pentru aceste măsurători s-au arătat dispuse doar să primească doi experți români la bordul navelor ucrainene.

- Până în prezent, partea ucraineană nu a transmis României data la care vor începe măsurătorile și nici momentul în care experții români vor putea urca la bordul navelor ucrainene. Nu au fost transmise părții române nici sectoarele unde ar urma să fie efectuate aceste măsurători.

- Autoritățile ucrainene au cerut Ministerului român al Transporturilor și Infrastructurii doar să transmită autorităților din Ucraina (Administrația Porturilor din Ucraina și Ministerul ucrainean de Externe) documentele prin care solicită acces, fără a oferi până acum alte amănunte.

- Unitățile de resort aflate în coordonarea Ministerului român al Transporturilor au transmis documentele solicitate de partea ucraineană. Din momentul în care experții români vor primi acceptul se vor putea deplasa în maximum două ore la punctul de întâlnire stabilit de partea ucraineană pentru a urca la bordul navelor acestora.

- Ministerul român al Transporturilor se ocupă doar de aspectele tehnice ale acestor măsurători, iar de relațiile cu alte state, inclusiv în ceea ce priveste formalitățile pentru obținerea acordurilor de acces ale experților nostri se ocupă alt minister din România.”, încheie Grindeanu postare. 

Pe marginea acestui subict, ziarista Valentina Șerbănescu a scris cu o zi în urmă, pe rețelele de socializare: 

„Traducerea declaratiilor festiviste legate de Bastroe :
  • informal se stia de saptamana trecuta ca ucrainienii nu ne dau acceptul pe Bastroe cu vasele noastre
  • vor cu ale lor
Asta inseamna ca vor masura pe unde si cand vor vrea, cu instrumente neomologate UE”

Într-o altă postare, aceasta susține că unii reprezentați ai statului român care mediază problema Bâstroe nu sunt tocmai de încredere:

„O fi o coincidenta, dar cam multi care au activat in Ucraina au functii in MAE. Acelasi MAE care pare sa fi devenit o anexa a administratiei de la Kiev. Purtatorul de cuvant - a activat la ambasada Romaniei din Ucraina (2019-2022). Secretarul de stat pentru afaceri globale si strategii diplomatice (invocat recent in scandalul drogurilor in scoli) a fost ambasador in Ucraina. Mai ramane ca Aurescu sa-si ia juma' de norma la ambasada Ucrainei si rezolvam cazul.”

În cele din urmă, aceasta conchide rezumativ povestea despre Bâstroe, într-o postare de ultimă oră:

„Din nou despre fake news. Situatia speciala cand o parte a statului lanseaza stiri false - pentru a decredibiliza alte institutii de stat. 

Lansarea publica a subiectului Bastroe a prins cu garda jos MAE si Palatul Cotroceni. Celebrul acord clasificat de Externe pare sa aiba avantaje doar pentru ucrainieni. Dupa o prima serie de reactii agresive, care au starnit revolta, metodele de minimizat subiectul au devenit mai subtile. Canalele de propagare : mass-media, politicieni PNL, ministerul Mediului. 

Au fost lansate, pe rand, teme ca:

  • cine dezbate, e putinist
  • nu au scazut debitele (via Mediu), comparand si suprapunand debite din perioada ploioasa cu unele din perioada secetoasa si ignorand ca e o chestiune de incalcat acorduri UE in vigoare
  • nu conteaza ca sapa, ca oricum erau adancimi mari inca din 2012/2014 etc. Iarasi voit, s-a lansat o perdea de fum. Una e sa ai intr-un loc 9 m, dar nefiind in rest dragat sa nu poti naviga si alta e sa ai cale libera si adancimi uniforme. Azi a mai aparut o stire falsa, pe site-ul Realitatea: ucrainienii vor sa ne lase, dar expertii romani sunt in concediu. Fals. Expertii romani sunt pregatiti, la serviciu si pot ajunge la vase in max. 2 ore.
 
Recapituland, povestea tesuta e cam asa : existau adancimi mari, asta nu ne-a afectat pe noi, iar romanii oricum n-au chef de treaba. Nimic despre respectarea acordurilor, despre faptul ca navigatia pe Bastroe inseamna ca nu mai incasam noi taxe, nimic despre comportamentul aberant si obedient al.MAE, sau despre interesele financiare pe care unii din Comisia Dunarii le au in zona porturilor.”