Stații de încărcare pentru mașini electrice la fiecare 60 km de drum. Propunerea Parlamentului European, care va deveni obligatorie până în 2026. Amenzi uriașe pentru statele membre care nu se conformează
Parlamentul European a adoptat o măsură care prevede instalarea stațiilor de încărcare pentru mașini electrice la fiecare 60km de-a lungul principalelor șosele care traversează statele membre UE, transmite Euractiv. Dacă obiectivul Parlamentului va fi acceptat de celelalte instituții ale UE, țările vor avea timp până în 2026 să atingă acest obiectiv.
Instituțiile UE consideră că mobilitatea electrică este o tehnologie-cheie pentru reducerea emisiilor de carbon în transportul rutier european.
Însă, în timp ce se presupune că ponderea vehiculelor electrice va crește, preocupările șoferilor legate de lipsa infrastructurii de încărcare au devenit un obstacol în calea adoptării în continuare a acestei tehnologii.
Parlamentul a votat miercuri pentru a aborda aceste preocupări, cerând statelor membre să construiască puncte de încărcare pentru vehicule electrice cel puțin la fiecare 60 km pe autostrăzile principale.
Noul "Regulament privind infrastructura pentru combustibilii alternativi" (AFIR) a fost susținut de 485 de deputați, 65 au votat împotrivă și 80 s-au abținut. A
Acesta urmează unei legi similare, deși mai puțin obligatorii, din 2014, care nu a fost considerată o poveste de succes de către parlamentarii cheie.
"Am pierdut cinci-șase ani", a declarat negociatorul-șef al Parlamentului în acest dosar, Ismail Ertug, din grupul S&D de centru-stânga, într-o conferință de presă după vot.
În opinia sa, acest lucru s-a datorat faptului că vechea lege este o "directivă", pe care statele membre trebuie să o includă în legislațiile lor naționale înainte de a deveni obligatorie.
În schimb, noua lege va fi un "regulament", ceea ce înseamnă că, odată adoptată, se va aplica imediat în toate țările UE.
"Am un citat celebru", a declarat Ertug jurnaliștilor, "cea mai mare problemă a UE sunt statele membre, iar aceasta este încă o dată o dovadă în acest sens".
Într-o declarație scrisă publicată de Parlamentul European, Ertug a scris că "în acest moment avem 377.000 de stații de încărcare în UE, dar aceasta este jumătate din numărul care ar fi trebuit să fie atins dacă țările UE și-ar fi respectat promisiunile".
Sancțiuni pentru statele membre care nu se conformează
"Am încercat să-mi conving colegii cu privire la așa-numitul mecanism de sancțiune care ar fi putut fi un instrument în mâna mea atunci când am mers la trilog", a declarat Ertug jurnaliștilor.
Propunerea sa ar fi deschis opțiunea de a amenda țările UE cu 1.000 de euro pentru fiecare stație de încărcare lipsă.
Cu toate acestea, această idee nu a reușit să obțină o majoritate în parlament, fiind susținută doar de Grupul Socialiștilor și Democraților din care face parte Ertug, de Grupul Verzilor și de alți câțiva eurodeputați.
Pe lângă faptul că obligă statele membre, regulamentul include prevederi pentru operatorii de stații de încărcare, cerându-le să faciliteze plățile și să afișeze prețul pe kWh, pentru a face prețurile mai comparabile.
Regulamentul abordează, de asemenea, infrastructura pentru alte tehnologii de transport, inclusiv stațiile de alimentare pentru vehiculele care funcționează cu hidrogen, precum și alimentarea cu energie electrică a porturilor și dispoziții pentru aeroporturi.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Ungaria, sfidare totală în România: Un demnitar ungur s-a plimbat prin Transilvania timp de 3 zile fără să menționeze o singură dată numele României
Iohannis în postură perfectă de chelner la Seul. FOTOGRAFIA ZILEI
”Praful Saharian” - ”Teoria Conspirației”: ”Scoateți magneții. Puneți întrebări!” De ce autoritățile nu oferă nici o explicație despre compușii particulelor de pe cuprinsul României? Au murit ”experții” DSP? VIDEO
Analiza ”Prafului Saharian”: arsenic, bariu, nichel, zinc, fier, aluminiu. Cum au acționat alte state în timp ce oficialitățile din România tac mâlc. Documente de la Institutul de Inginerie Chimică din Bosnia
CNSAS a declanșat procedura de verificare a lui VASILE BĂNESCU. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei refuză să-și ofere datele instituției care cercetează trecutul său în raport cu Securitatea. DOCUMENT EXCLUSIV
Vești proaste pentru vaccinați: s-a descoperit ingredientul din ARNm care dă cancer și suprimă imunitatea
Recomandările noastre
Secțiuni: Externe Prima pagină Știri
Persoane: Ursula von der Leyen
Locații: Uniunea Europeană
Subiecte: Mașini electrice
Organizații: Comisia Europeana Parlamentul European
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)