Pentru americani, Transilvania este mai cunoscută decât România. Iar majoritatea celor de peste Ocean mai știu că Transilvania este un teritoriu din România sau „patria lui Dracula”. Așa reiese dintr-un amplu studiu comparativ, realizat luna trecută atât în România, cât și în Statele Unite. Rezultatele cercetării au fost prezentate de Brett Loyd, președinte și CEO al The Polling Company, și Darie Cristea, director al Inscop Research. Studiul relevă valorile, atitudinile, stările de spirit ale celor două societăți în anul 2018 și particularitățile fiecăreia, datele fiind prezentate public atât în România, cât și în Statele Unite ale Americii.

Conform sondajului prezentat marți la Academia Română, peste jumătate dintre americani (67%) au auzit de România, iar aproape trei sferturi (71%) au auzit de Transilvania - reiese din studiul sociologic "Valori, percepții și reprezentări ale populației în România și Statele Unite ale Americii”, scrie Agerpres.

ImunoMedica


https://www.agerpres.ro/social/2018/11/20/studiu-sociologic-67-dintre-americani-au-auzit-de-romania-71-de-transilvania--213740?fbclid=IwAR2UCF3yn_4nY8WL4ke3z7zeqbfOVLGV3FxNnBwEgwFz8-QFj1jfnc9RrKQ

„67% dintre americani au auzit de România. Mi s-a părut o chestie fenomenală. (...) I-am întrebat ce știu de România sau contextul în care au auzit de România. 23% știu că e o țară, ceea ce deja e o chestie, adică nu e un oraș sau știu eu ce. Pe gimnastică - 4%. Dacă puneam întrebarea asta în apropierea Olimpiadei de Vară, probabil procentul ar fi fost mai mare", a declarat Brett Loyd, președinte și CEO al The Polling Company.

El a precizat că, potrivit cercetării sociologice, 71% dintre americani au auzit de Transilvania.

„71% dintre americani au auzit de Transilvania. Mai mulți știu de Transilvania, decât de România. Și, legat de chestiunea cu Dracula și cu Vlad Țepeș, o mare parte dintre americanii care au auzit de Transilvania consideră că Dracula este o invenție hollywoodiană. Sunt o grămadă de filme și de desene animate, de exemplu 'Hotel Transilvania'. Copiii se uită, se distrează, le place. Și, în termeni de imagine, este o percepție romanțată, să spunem așa, cu privire la teritoriu", a completat Brett Loyd.

Acesta a remarcat că 35% dintre americani au spus că Transilvania este o regiune în România, un sfert - că este Tărâmul lui Dracula și foarte-foarte puțini au spus că ar fi o țară diferită sau din Ungaria (4%). „În cea mai mare parte, americanii știu că (Transilvania - n.r.) este un teritoriu din România sau patria lui Dracula", a subliniat el.

Brett Loyd a evidențiat faptul că „7 din 10 americani știu că România este o țară din Europa", dar doar 35% spun că aceasta se situează în zona Mării Negre.

„Când șase din zece americani nu știu să răspundă la asemenea întrebări, gen 'România e membru NATO?', este vorba de natura americanilor, care se concentrează mai mult pe propria lor țară. Dar asta înseamnă și că există spațiu pentru ca America să primească mai multe mesaje în legătură cu România. Faptul că atâția oameni nu pot să răspundă asta nu înseamnă că au o animozitate în legătură cu aceasta, ci practic indică faptul că parteneriatul între cele două țări are încă o zonă mare în care se poate răspunde. Este, deci, această dorință de a crește Parteneriatul româno-american și mai mult", a completat Brett Loyd.

Studiul „Valori, percepții și reprezentări ale populației în România și Statele Unite ale Americii" este bazat pe două sondaje de opinie, realizate simultan în Statele Unite ale Americii și în România de companiile de cercetare sociologică The Polling Company (SUA), respectiv Inscop Research (România). Cercetările au avut la bază un chestionar amplu, comprehensiv, focusat pe teme similare, respectiv pe teme specifice fiecărei țări, rezultatele evidențiind valorile, atitudinile și stările de spirit ale societății românești și ale celei americane în anul 2018, cu particularizări specifice.

Potrivit prof. Dan Dungaciu, director al Institutului de Științe Politice și Relații Internaționale "Ion I. C. Brătianu" al Academiei Române, cercetarea își propune promovarea relației strategice româno-americane și generarea de oportunități pentru expunerea percepției pozitive a Americii în România, respectiv pentru promovarea României în SUA. În lunile următoare vor fi realizate mai multe studii de profunzime pe mai multe teme investigate în cadrul proiectului.