ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


ACTUALIZARE 06/01, ora 18;00 În urma acestor acuzații, compania Kaufland a trimis un drept la replică, pe care îl publicăm după cum urmează:

 

În primul rând, compania Kaufland România a dorit să ofere clienților cele mai avantajoase prețuri astfel încât coșul de cumpărături pentru sărbătorile de iarnă să fie mai ieftin, reducând în avans, din data de 16.12.2015, prețurile de vânzare conform cu reducerea TVA (de la 24% la 20%), ce a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2016. Au fost reduse prețurile pentru următoarele categorii de produse: detergenți, produse de curățat, produse cosmetice, băuturi alcoolice și produse nealimentare, cu excepția țigărilor și a produselor din tutun. Clienții au fost informați despre această reducere prin intermediul următoarelor canale: ziarul Kaufland, site-ul companiei www.kaufland.ro, pagina de Facebook a companiei și, în special, prin semnalizarea la raft a reducerii de 3,2% față de prețurile inițiale prin intermediul unei etichete albastre.

În al doilea rând, în cazul colajului de fotografii, publicat de un utilizator al rețelei de socializare Facebook și propagat în mediul online, dorim să menționăm că naveta pliabilă a beneficiat de reducere de preț în avans, încă din data de 16 decembrie, de la 14,99 lei la 14.50 lei, conform informării disponibile pe site-ul nostru: http://kauf.land/B7j. De aceea este corect ca în 28 decembrie 2015 și 03 ianuarie 2016 prețul să rămână același. 

O comparație poate fi făcută între 15.12.2015 (ultima zi înainte de reduceri) și 16.12.2015 (prima zi de reduceri în avans). În primul exemplu, nefolosirea etichetei corespunzătoare de semnalizare a prețului redus în avans a condus la această confuzie.

În final, dorim să vă asigurăm pe dumneavoastră și pe clienți de întreaga corectitudine și transparență în procesul de comercializare a produselor. Astfel, în cazul în care clienții ne semnalează eventuale erori, la Case sau la Biroul de Informații, aceștia pot beneficia, fără excepție, de garanțiile și serviciile noastre. Informații complete despre acestea pot fi accesate la următorul link: http://kauf.land/OJL. De asemenea, clienții pot apela gratuit numărul de telefon 0800.080.888 de luni până vineri, în intervalul orar 08.00 - 19.00 sau pot accesa site-ul www.kaufland.ro. 
 
Știrea inițială

 

Conform noului Cod Fiscal, intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2016, cota taxei pe valoare adăugată (TVA) se reduce de la 24% la 20%.


Că socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg a simțit-o un utilizator al rețelei de socializare Facebook, care a fotografiat prețul unui produs pe 28 decembrie 2015, ca apoi, pe 3 ianuarie 2016, când, în mod normal, reducerea TVA ar fi trebuit să intre în vigoare, să constate că prețul era același.

"Așa a redus TVA-ul retailer-ul Kaufland. Suntem țara nimănui!!! Aștept să văd controale la retaileri. Probabil acest lucru se întâmplă la mii de produse. Pe eticheta albastra scrie DUMNEAVOASTRĂ ECONOMISITI 3.2%!!!", a postat pe contul său clientul revoltat.

Kaufland nu sunt la prima abatere, fiind cei care au redus de la 14,85 la.... 15.67 lei un pachet de piept de pui dezosat.