ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Surse guvernamentale susțin că Ministerul Transporturilor nu a fost notificat oficial de partea ucraineană despre lucrările de adâncire pe Canalul Bâstroe, în contextul în care Ucraina afirmă că ar fi avut undă verde atât de la Bruxelles, cât și de la București, scrie Știripesurse.

Ucrainenii au susținut oficial (în comunicatul inițial al Ambasadei) că ei fac doar lucrări de întreținere, adică menținerea șenalului navigabil până la limita de 4,2 m la care au voie să circule statele riverane Ucraina și România.

În realitate, după cum au admis ulterior chiar cei de la Ministerul Infrastructurii ucrainean, lucrările au fost de investiție, prin adâncirea la aproximativ 7 metri.

„Ucraina a început lucrările fără să aștepte punctul de vedere al părții române, fără a respecta convențiile internaționale și nu se știe exact când a lucrările pe Canalul Bâstroe, dar este cert că partea ucraineană a avut intenția de a demara acest proiect încă înainte să înceapă războiul cu Rusia. Putem să presupunem că Ucraina a folosit situația de conflict ca acoperire pentru a efectua lucrări fără acordul părții române. Sub pretextul necesității de a exporta grâne, ca urmare a conflictului cu Rusia, Ucraina a cerut României (prin excepție de la acordurile internaționale și bilaterale) să permită tranzitarea canalului Bâstroe de nave cu pavilion al unor state terțe. Acesta a reprezentat un prim pas pentru începerea dragajelor pe canalul Bâstroe. Una din navele de dragaj are pavilion Tanzania, navă care derulează lucrări și în prezent”, spun surse guvernamentale.