ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


ANAF-ul dă iama în toate restaurantele sau chioșcurile care vând gogoși, dar trece cu vederea doi giganți ca Google și Facebook. Pe care nimeni nu îi deranjează în România, deși au venituri infinit mai mari decât cele declarate oficial. 

Acest lucru a fost sesizat de jurnalistul Cătălin Tolontan, pe blogul său.
 
”Dacă o firmă de detergenți, de gogoși, de construcții sau de IT ar raporta o cifră care e doar o fracție infimă din încasările reale, ANAF i-ar bate la poartă în cîteva zile”, scrie Cătălin Tolontan, citat de Reporter Virtual.

În tot acest timp, giganții Google și Facebook nu sunt deranjați de Fisc deși, conform sursei citate, realizează venituri de multe ori mai mari în România decât cele declarate.”Google și Facebook rad atât de mult din piața locală de publicitate încât, dacă sumele pe care le-am aflat sunt exacte, chiar și televiziunile și-ar tăia un deget de la o mână pentru fiecare dată când ar livra un pachețel de mâncare în sediul Google! Oricum asta vor ajunge să facă.

Fondată în 2008, filiala Google din România se numește GOOGLE BUCHAREST SRL. Firma a raportat Fiscului o cifră de afaceri de 1 milion de euro în 2011, 2,4 milioane de euro în 2012 și 2,8 milioane de euro în 2013. Dacă n-ar fi de plâns, poți să mori de râs! Numai un singur client de e-commerce din România, nu-i dau aici numele, bagă în google mai mult decât afacerile raportate de companie la stat! Asta e informație confirmată. Un singur client din zecile de mii face mai mult decât declară firma!

Și Facebook face fix la fel, numai că la Facebook sumele sunt de câteva ori mai mici decât ale Google. ”Mai mici” înseamnă, la nivelul României, sume enorme. Facebook încasează singură în România mai mult decât toată piața de publicitate online de display (bannere pe siteuri) din țară. Mai mult de alea 25 de milioane de euro estimate de IAB ca piață de net în România! Așadar, Facebook face singură mai mult decât ”toată piața”, iar Google face de mult mai multe ori decât Facebook. Ca să înțelegeț cât e piața reală”, a scris jurnalistul Cătălin Tolontan pe blogul său.