ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Tribunalul București a motivat decizia prin care anulase exceptarea persoanelor vaccinate de la restricțiile ce au fost impuse în Capitală la începutul lunii octombrie. Chiar dacă hotărârea parțial anulată nu mai este acum în vigoare, tribunalul spune că bucureșteanul care s-a adresat instanței ar putea obține despăgubiri „pentru repararea unei eventuale pagube cauzate”, se arată în motivarea deciziei, care nu este definitivă, transmite Libertatea.

Tribunalul a admis parțial cererea unui locuitor al Capitalei și, de asemenea, a anulat toate excepțiile de la restricții pentru persoanele persoanele vaccinate prevăzute în Hotărârea Comitetului Municipal pentru Situații de Urgență (C.M.B.S.U.) București nr. 61/02.10.2021, mai amintește sursa citată.

Iată cum a motivat instanța că măsurile sunt discriminatorii și nejustificate:

„În hotărârea contestată, măsurile instituite de C.M.B.S.U. doar față de persoanele nevaccinate nu sunt justificate obiectiv și rezonabil, nu păstrează un raport rezonabil de proporționalitate între mijloacele folosite și obiectivul avut în vedere”, se arată în motivarea deciziei.

În justificarea argumentului, judecătorul a făcut, totodată, trimitere și la Regulamentul (UE) nr. 2021/953, în care este specificat astfel:

„eliberarea certificatelor în temeiul respectivului regulament nu ar trebui să conducă la acte de discriminare bazate pe deținerea unei anumite categorii de certificate (...) este necesar să se prevină discriminarea directă sau indirectă împotriva persoanelor care nu sunt vaccinate (…). Prin urmare, deținerea unui certificat de vaccinare sau deținerea unui certificat de vaccinare care indică un vaccin împotriva COVID-19 nu ar trebui să fie o condiție prealabilă pentru exercitarea dreptului de liberă circulație sau de utilizare a serviciilor de transport transfrontalier de persoane, cum ar fi companiile aeriene, trenurile, autocarele, feriboturile sau orice alt mijloc de transport”.

Judecătorul a precizat, de asemenea, că „Prin impunerea cu prioritate a unor măsuri coercitive se aduc prejudicii nu doar imaginii statului de drept, ci și încrederii în valorile ce sunt promovate de acesta: drepturile și libertățile cetățenilor, demnitatea omului, egalitatea între cetățeni”.

Iată ce a hotărât instanța:

„Anulează în parte art. 4, art. 5 alin. (2), art. 6, art. 7 alin. (1) și 2 și art. 9 din Hotărârea C.M.B.S.U. nr. 61/02.10.2021 în limita sintagmei „Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15- a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2”.

„Anulează în parte art. 10, art. 11, art. 12 alin. (2), art. 15, art. 16 alin. (1), art. 19, art. 20 alin. (1), art. 21 alin. (1), art. 22 și art. 23 din Hotărârea C.M.B.S.U. nr. 61/02.10.2021 în limita sintagmei „Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15- a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2”.

„Anulează în parte art. 16 alin. (3) din Hotărârea C.M.B.S.U. nr. 61/02.10.2021 în limita sintagmei „Accesul în zonele de consum astfel delimitate și amenajate este permis doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15- a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2”.
 
Citiți motivarea integral AICI