ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Marile companii tehnologice, precum Google și Facebook, vor risca amenzi de până la 6% din cifra de afaceri dacă nu vor acorda mai multă atenție conținutului considerat ilegal și transparenței privind anunțurile publicitare de pe platformele lor, conform unui nou proiect de reglementare pregătit de Uniunea Europeană, informează Reuters

Regulamentul dur al U.E., care urmează să fie anunțat săptămâna viitoare, vine pe fondul intensificării la nivel global al controlului normativ care îi vizează pe giganții tehnologici din punctul de vedere al controlului datelor și accesului la platformele lor.

Thierry Breton, comisarul european responsabil cu reglementarea digitală, care a insistat pe ideea că marile companii ar trebui să își asume o răspundere mai mare, va prezenta proiectul de reglementare, cunoscut sub numele de Digital Services Act (DSA)/Legea privind Serviciile Digitale, în data de 15 decembrie 2020.

Documentul Comisiei are în vedere platformele online foarte mari, cu peste 45 de milioane de utilizatori - echivalentul a 10% din populația U.E. Acesta prevede impunerea de obligații suplimentare, care să răspundă preocupărilor de interes public și să contracareze riscurile sistemice pe care le prezintă serviciile lor. Printre „preocupări de interes public” Bruxelles-ul înțelege o întreagă agendă neomarxistă anunțată de șefa Comisiei Europene pe 16 septembrie. La acea dată, Ursula von der Leyen propunea extinderea listei „infracțiunilor privind incitarea la ură”, cu accent pe categoriile sociale care se definesc prin rasă, imigrație, sex sau orientare sexuală.

Astfel, giganții tehnologici vor fi obligați să cenzureze conținutul considerat ilegal precum discursul urii, materialele privind abuzul sexual asupra copiilor, utilizarea necorespunzătoare a platformelor lor în scopuri care ar aduce atingere drepturilor fundamentale (mai nou, Parlamentul European include avortul și homosexualitatea printre drepturile omului) și manipularea intenționată a platformelor, prin folosirea aplicațiilor software pentru a influența alegeri electorale și sănătatea publică. În ceea ce privește alegerile electorale, platformele de social media au dovedit deja cât de „neutre politic” sunt prin felul cum s-au raportat la alegerile prezidențiale din SUA anului 2020. 

Companiile big tech vor fi obligate de U.E. să publice detalii despre firmele care publică anunțuri pe platformele lor și să arate parametrii folosiți de algoritmii lor pentru a sugera și ierarhiza informațiile. Auditori independenți vor monitoriza respectarea regulilor în țările membre.

Facebook a refuzat să comenteze anterior publicării documentului U.E. Google a spus că nu are nimic de adăugat în acest stadiu. 

Intrarea în vigoare propriu-zisă a proiectului de reglementare ar putea dura până într-un an sau chiar mai mult, deoarece se așteaptă reacțiile țărilor membre ale Uniunii Europene, precum și ale Parlamentului European, presupunându-se și că acestea se vor confrunta cu presiuni mari.