ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Un reprezentant de rang înalt al Comisiei Europene a dezvăluit că platforma de socializare X a lui Elon Musk operează cu un număr mult mai mic de cenzori de conținut pentru a administra mandatele UE privind conținutul online și a sugerat companiei X să angajeze mai mulți cenzori, susține Reclaim The Net.

Potrivit acestui oficial al Comisiei, numărul de personal este considerabil de mic, cu doar 2.294 de moderatori de conținut, mai ales în comparație cu giganți tehnologici precum Google și TikTok.

Legea serviciilor digitale (DSA) a UE, instituită recent, impune unui total de 19 platforme online substanțiale și 2 motoare de căutare online mari, printre care Google, X, TikTok, Apple, Meta Platforms și Microsoft, să își intensifice „eforturile de combatere a conținutului ilicit și dăunător pe platformele lor respective”, respectiv să impună o cenzură mai drastică a opiniilor exprimate liber.

În conformitate cu rapoartele corporative prezentate UE în septembrie, YouTube al Google se mândrește cu aproape 17 000 de cenzori de conținut, în timp ce Google Play și TikTok adăpostesc un număr robust de aproximativ 7 000 și, respectiv, 6 000 de cenzori de conținut, în contrast puternic cu cei 2 294 de moderatori de conținut ai X din UE.

Reprezentanta Comisiei Europene a notat aceste observații pentru Reuters, fără a-și dezvălui identitatea.

Recunoscând diferențele flagrante, oficialul își exprimă speranța că X va ceda presiunilor de a-și mări unitatea de cenzură a conținutului pentru a se ridica la nivelul concurenților săi.