ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Părintele Vasile Antonie Tămaș, din satul Vâlcele din județul Covasna, trage un semnal de alarmă cu privire la situația copiilor din mediul rural și școala online. El spune că, în satul pe care îl păstorește, 99% dintre elevi nu au acces la internet, iar pentru majoritatea copiilor hrana zilnică e reprezentantă de cornul și laptele primite la școală.


Într-un mesaj publicat pe Facebook, Tămaș a scris: „În cătunul pe care îl păstoresc (Hetea, com. Valcele, jud. Covasna), jumătate dintre copiii care merg la școală nu au curent, 99 % nu au internet și 80 % își asigură hrana minimă din cornul și laptele de la școală. Adeseori, învățătoarele aduc de acasă pâine, margarină, gem și suc de mila pruncilor slab îmbrăcați și nemâncați. În aceeași situație se află, poate, sute de mii de elevi din toate colțurile țării”.

El continuă: „Soluția găsită de ocupanții scaunelor din Târgul lui Bucur a fost învățământul online și tablete pentru elevi. Alo? Voi chiar sunteți repausați mintal? Copiii ăștia nu au pâine pe masă, nu au curent, nu au haine, nu au nimic! La ce să își încarce tabletele? La soare? Într-o cameră de 8 – 10 mp dorm câte 6, 7, 8 persoane. La ce să folosească tabletele? La tăiat slănină râncedă pe ele? La ales fasolea? Apropo, de ce nu le trimiteți în continuare mâncare? Știți situația lor. De când cu pandemia, unii chiar mor de foame, fiind lipsiți de cornul de la școală! Dacă sunteți pro educație, puneți egalitate între București și ultimul cătun! Oricum, din cătune au ieșit mai multe caractere!”
 
Preotul ortodox Vasile Antonie Tămaș din Vâlcele, Covasna, a devenit cunoscut mai ales după ce, în 2016, a demarat campania: „Un român pentru România. Nu-i abandona, nu-i avorta, îi primesc eu!”. După o lună, 11 copii fuseseră salvați, iar 40 de familii ajutate material să-și crească pruncii.