ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Unui pilot de avion, angajat al companiei Tarom, i s-a făcut rău înainte de a ateriza pe aeroportul Otopeni. El a fost înlocuit de comandantul aeronavei, care a ajuns cu bine la sol, dar copilotul a făcut stop cardio-respirator și a fost preluat de o ambulanță, potrivit DC News. Acesta din urmă a primit asistență medicală și se află în afara pericolului. Aeronava circula pe ruta București-Amsterdam și se întorcea la Otopeni, având 76 de pasageri la bord. 

După consumarea incidentului, purtătorului de cuvânt al companiei TAROM, Marius Popescu, a dat următoarele explicații:

„Zborul era Amsterdam - Otopeni și a aterizat în siguranță la ora programată, 15:30. În apropiere de Otopeni, copilotul a acuzat stări de rău, a spus că nu se simte bine. Imediat comandantul a preluat controlul aeronavei și a aterizat. Aeronava a fost parcată la poziția desemnată anterior, deci nu s-a intervenit pe pistă, iar acolo a existat o intervenție a unei ambulanțe, respectiv Ambulanța Aeroportului Internațional Henri Coandă, care a preluat copilotul. Nu a fost vorba de resuscitare. Copilotul a fost în permanență conștient și cooperant.

Aceste situații de incapacitare a unui membru de echipaj sunt repetate cel puțin o dată pe an la simulatorul de zbor, deci suntem întotdeauna pregătiți pentru asemenea situații. S-a acționat în consecință și nu a existat nici măcar un minut de delay”, a declarat, miercuri, Marius Popescu pentru AGERPRES

Ulterior, compania a transmis și un comunicat de presă

„În cursul zilei de astăzi, miercuri, 4 august 2021, zborul programat Amsterdam AMS - București OTP RO362, având la bord 76 de pasageri, a avut o situație de incapacitare a unui membru de echipaj.

Aeronava Boeing 737-800NG YR-BGL a decolat de la Amsterdam, iar cu puțin timp înainte de aterizarea la aeroportul Otopeni, copilotul a acuzat alterarea stării generale de sănătate, apariția bruscă a unei stări de rău și dureri. Pe cale de consecință, conform Operations Manual Part A al TAROM, s-a aplicat procedura standard a companiei pentru astfel de situații, avionul aterizând în siguranță maximă la București, fără a exista vreun pericol pentru pasageri, echipaj și aeronavă.

Nivelul de pregătire al piloților companiei TAROM este menținut la cel mai înalt nivel, prin training recurent teoretic și practic, astfel de scenarii fiind acoperite în cadrul sesiunilor de pregătire în simulator.

Cursa RO362 a aterizat conform programului de zbor, iar ulterior aterizării, copilotul incapacitat a primit ajutor medical calificat, acesta fiind transportat la un spital din capitală, pentru investigații suplimentare. Starea acestuia este una stabilă.

Reiterăm faptul că pentru compania TAROM siguranța pasagerilor și a zborului este, în continuare, o prioritate absolută”, a transmis operatorul aerian. 

Întrebarea care se pune este dacă TAROM și-a îndemnat, la fel ca alți angajatori, personalul la vaccinarea cu serurile experimentale Covid. Una dintre cele mai cunoscute reacții adverse ale acestora este de natură cardiacă. A ține la siguranța pasagerilor ar trebui să presupună și să nu-ți supui piloții la vaccinare cu produse aflate încă în faza de testare, ale căror efecte secundare sunt încă insuficient documentate. Iar asta, pentru a nu risca incapacitarea conducătorilor aeronavei în timpul zborului. Sperăm că nu este cazul și că TAROM va aduce lămuriri în acest sens.

Mai ales având în vedere că astfel de experiențe neplăcute s-au întâmplat deja și la companii occidentale. După cum ActiveNews a relatat, British Airways recunoaște că 4 piloți i-au decedat după vaccinarea cu serurile experimentale Covid, dar neagă legătura cu vaccinarea. Decesele nu par să fi survenit în timpul zborului. Trei dintre cei 4 piloți cu vârste între 30 și 50 de ani ar fi murit în decurs de o săptămână, la scurtă vreme după vaccinare, fără a avea afecțiuni vizibile și fiind în formă până atunci (iunie 2021, n.red.).