ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Nu te dă afară, dar îți dă bani să pleci. Uzina Dacia a demarat un proces de concedieri voluntare. Angajații care pleacă de bună-voie pot primi pachete generoase de retribuție, în funcție de vechime – 16 000 – 130 000 de lei net. Sunt vizați angajații din zona de digitalizare și automatizare.

Uzinele Dacia anunță că această decizie este luată pentru ameliorarea performanței companiei și că programul de concedieri voluntare va începe pe 1 iulie 2022.

Valoarea primei va fi în funcție de vechimea în muncă a salariaților în societățile Grupului Renault România:

  • până la 2 ani vechime, 16.000 de lei net;
  • între 2 și 4 ani vechime, 40.000 de lei net;
  • între 4 și 8 ani vechime, 70.000 de lei net;
  • între 8 și 12 ani vechime, 85.000 de lei net;
  • între 12 și 16 ani vechime, 105.000 de lei net;
  • peste 16 ani vechime, 130.000 de lei net.

Salariații vor primi inclusiv bani de concediu de odihnă.

Compania recomandă luarea în considerare a oportunității oferite de acest program de plecări voluntare în special:

  • salariaților din perimetrele unde au loc automatizări, robotizări, digitalizări, reduceri/încetări de activitate, finalizări de proiecte, modificări ale structurilor organizatorice care au ca și consecință suprimări de posturi și/sau ajustarea echipelor;
  • salariaților cu recomandări medicale stabilite în Fișa de aptitudini medicale, întrucât trecerea în alte posturi de lucru se poate face doar în limita disponibilităților acestora.

Nu este pentru prima oar când Uzinele Dacia recurg la aceste programe de plecări voluntare. De altfel, oficialii companiei spun că nu este vorba de o reducere de personal, pentru că intenționează să recruteze ale 500 de persoane, cu pregătire specifică pentru noile produse pe care vrea să le lanseze.

Potrivit presei de specialitate, Renault, proprietarul francez al producătorului auto, vrea să-și separe afacerea de mașini electrice de cea de motoare cu combustie internă. CEO-ul Luca de Meo spune c această decizie are un potențial puternic.

Compania franceză vrea să se concentreze pe business-ul cu mașini electrice în Franța, în timp ce caută partener pentru business-ul de motoare cu combustie internă, primind deja oferte în acest sens.

Renault a primit deja mai multe oferte de parteneriat pentru activitățile sale cu combustie internă.