ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Trebuie să începem să ne gândim la Hristos ca la un contemporan al nostru, aceasta fiind singura variantă a ieșirii din logica egoistă a încremenirii și comodității omului modern, a spus purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, într-un interviu acordat Agerpres.

„E singura variantă de apropiere profundă de Hristos - contemporaneizarea și nu istoricizarea Lui. A-L istoriciza pe Hristos înseamnă a-L îngropa în timp și în uitare ca pe un personaj care a trăit cândva, a murit și atât. Nu! Varianta optimă de raportare la Hristos este contemporaneizarea Lui. Hristos e Unul dintre noi. Și astăzi e prezent lângă noi. Ne-o spune El însuși: 'Iată, sunt cu voi până la sfârșitul veacurilor!' Prezența Lui este foarte consistentă și aș spune că e cu atât mai consistentă cu cât e nevăzută. Pentru că vizibilul este lovit uneori de relativ. Nevăzutul, partea nevăzută, cum se spune, decide totul în viața noastră, sufletul nostru este cu adevărat esențial când vorbim de persoana umană", a explicat Vasile Bănescu.

Potrivit sursei citate, Vasile Bănescu a vorbit și despre semnificația celei mai importante sărbători a creștinismului - Învierea lui Iisus Hristos, precum și despre pregătirea spirituală, prin post și iertarea aproapelui, pentru întâlnirea cu "oaspetele nevăzut" de la Masa Pascală.
 
"Învierea, dacă e să invoc un gând al marelui gânditor creștin din secolul al XIX-lea Soren Kierkegaard, este paradoxul pe care istoria nu va reuși să îl mistuie niciodată și nici să-l transforme într-un silogism obișnuit. Învierea lui Hristos, gândindu-ne de data aceasta la Sfântul Apostol Pavel, este dovada supremă a Dumnezeirii lui Iisus Hristos, este dovada supremă a întâlnirii lui Dumnezeu cu lumea noastră concretă, a descinderii lui Dumnezeu însuși în istoria noastră, pentru că nimeni nu a înviat vreodată din morți în afară de Iisus Hristos. Este garanția supremă, cum spune Sfântul Apostol Pavel, inclusiv a învierii noastre, pentru că scopul ultim al venirii lui Dumnezeu în lume este restaurarea ființei noastre, restaurarea noastră profundă, ontologică. Datorită acestui fapt, unic, învierea lui Hristos este dovada că noi înșine vom învia, întrucât firea noastră omenească a fost preluată în întruparea lui Dumnezeu”, a spus Vasile Bănescu.
Potrivit acestuia, învierea lui Hristos este, de asemenea, în alt registru, "cea mai importantă sărbătoare a creștinismului și este așa pentru că pe Învierea lui Hristos s-a edificat creștinismul însuși”. 
 
„Fără înviere nu ar fi existat creștinismul. Fără Înviere, cum spune tot Sfântul Apostol Pavel, orice altceva legat de creștinism este atins de nulitate. De asemenea, fără învierea lui Hristos, credința noastră creștină ar fi zadarnică. Cum o spune el foarte limpede, credința noastră este zadarnică, fără credința în Învierea lui Hristos”, a precizat purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române.
 
Întreg interviul este disponibil pe site-ul agenției de presă Agerpres.