În dorința de a sărbători Luna Istoriei Negre, editorul de carte Penguin Random House și retailerul Barnes și Noble au transformat personaje literare celebre, din albe, în unele de culoare. Inițiativa s-a soldat cu multe comentarii malițioase care au pus punct campaniei pro diversitate.

Nu mai puțin de douăsprezece romane clasice au avut parte de un facelift, pentru a promova „diversitatea”. Doar că decizia de a ilustra personaje de culoare pe coperta unor romane precum „Romeo și Julieta”,”Cei trei muschetari”, „Vrăjitorul din Oz”, „Moby Dick” sau ”Frankestein” a provocat un val de critici, în special pe rețelele de socializare, în urma cărora volumele au fost retrase de pe piață, scrie BBC.
 Editorul a acceptat criticile și a suspendat seria de carte.  

Pe coperta a doua reimaginată, compania a scris: „Pentru prima dată, toți părinții vor putea să aleagă o carte și să se regăsească în povestea ei”, iar cititorii au dat cu ochii pe copertă de o Dorothy neagră. Sau de un căpitan Ahab, din ”Moby Dick”, tot negru.

„Este literalmente despre o față neagră”, a scris pe Twitter autorul Frederick Joseph.

Mulți au spus că editura ar trebui să promoveze mai mult scriitorii de culoare în loc să schimbe culoarea pielii personajelor pe copertă. 

Barnes & Noble, care vinde cele mai multe cărți în librăriile din SUA, a renunțat miercuri la acest demers. 

„Am luat act de vocile care au exprimat îngrijorări cu privire la proiectul Diverse Editions și am decis să suspendăm această inițiativă", conform unui anunț al editurii publicat pe Twitter.